Daisypath Anniversary tickers

16 December 2011

:: TIPS KURUSKAN BADAN DAN EPAL HIJAU ::

**klik SINI untuk dapatkan perfume Golden DKNY Delicious secara percuma**
 
Hari ni rajin pulak aku meng'google' tips untuk kurus..hehehe....sambil buat keje dan sambil meng'google.petang ni dah tak sempat nak google...so, nak share dengan korang pe yang aku dapat hasil dari google tadi dan pe yang aku amalkan...hihi...tapi aku lebih suke share pe yang aku buat...
 
Antara tips yang aku jumpa masa google tadi adalah KURANGKAN MAKAN NASIK!hm...
 
memang berkesan jugak tips yang ni..aku memang ada kurangkan nasik..tapi takdela sampai tak makan langsung..giler tak nak makan nasik langsung...kalau balik kampung, memang tak mampu nak diet..haha.....
 
So far, berat aku susut jugak bile aku kurangkan makan nasik..kawan-kawan opis pun kate ada kurus siket!haha..kembang jap rase...;p
 
Pastu makan EPAL HIJAU....jarang makan buah epal hijau ni..
 
tapi kalau aku g Tesco Extra Ampang tu, ade la beli jugak epal hijau..entah kenape..kurang siket nak makan epal merah sekarang...aku suke EPAL HIJAU yang rangup tuh..sedap bile nak gigit...krap krap krap! hahaha...selalu aku beli 1 plastik yang ada 8 biji kot..harga dalam RM9.90..tu kalau kat Tesco la...tempat lain tak tau la kalau lagi murah..
 
Bile lapar sangat-sangat,mesti kunyah epal hijau ni.sebab aku dah stop beli megi..dulu bile lapar je bukak megi...sekarang tidak lagi..terpakse ganti dengan buah...kadang-kadang sebelum turun umah pun pegang epal sebijik kat tangan..pagi-pagi buta makan epal hijau!haha..
 
Syok jugak rasenye bile suar dah longgar bile disarungkan...hehehe...~
tapi, badan aku ni jenis senang naik..so, kalau nak maintain, kenelah terus amalkan tips ni..hm..tapi sekali aku melantak,jap je badan aku naik...
 
Tapi, bagus jugak bile kontrol makan macam ni..boleh elak penyakit..sebab makan nasik banyak-banyak pun tak bagus sangat..kalau family ada kencing manis, tak boleh makan nasik banyak sangat kan..yang aku tau la..kene kurangkan dan ganti dengan makanan lain...kalau info aku ni salah, sile betulkan key!
 
Back to topic, jangan makan ubat kurus tau!aku ni memang tak berani nak makan ubat-ubat ni..sebab dulu ada sorang kawan..yang bagitau die penah amik ubat kurus dan bile die stop, badan macam di pam-pam..tapi memang macam kene pam pun..hehe...
 
never-never okei..hehe...ada kawan aku yang tanye aku makan ubat ape untuk diet??NO NO NO.....hehehe....
 
Tapi aku ada makan sesuatu bile lapar..asal lapar je aku amik..lapar je aku makan!roti!!hehe..
 
Memang betul orang kata kalau makan 3 keping roti je dah sama macam makan sepinggan nasik...tapi jangan makan roti gandum tu.makan yang ada fibre/serat..makan roti yang dalam plastik ijau tu..roti die kaler cokelat..aku makan roti ni dari harganye RM2.80 sebungkus sampai sekarang ni dah jadi RM3.20..
 
Roti ni memang tak sedap!tapi, terpaksa la makan jugak..bile lapar je, terus sapu mentega tanpa kolesterol..tabur gule cket..ngap!
 
Dulu incek tunang ada bagitau..kawan die seumah die zaman study dulu makan roti berserat ni tiap-tiap hari dan kurus..dari badan sebesar BOB...hm...mule-mule aku makan, hari-hari aku mengeluh nak muntah..
 
Tu je lah nak share dengan u olls yang tengah nak diet..heehe....ekceli, aku ni bukan la kurus sangat pun sampai nak share tips KURUS ni..cume, kurus la dari dulu..bak kata kawan-kawan kat opis..tapi dorang tak bagi kurus lagi da....;(

6 comments:

  1. tak penah nak berdiet sebab selalu lapar je, huhu

    ReplyDelete
  2. dear jum join contest :)

    http://sigadispelik.blogspot.com/2011/12/contest-blog-paling-ohseem.html

    ReplyDelete
  3. akak dulu tak makan nasik setahun..
    memang boleh kurus ..
    dari berat hampir 70 terus jadi 50 je..sekarang makan balik sebab berat dah ok....
    lagipun doktor tak bagi diet ketat macam dulu dah sebab akak nak hamil..tapi tak hamil2 pun..

    ReplyDelete
  4. betul2.. amalkan makan epal hjau blh membantu.. tp da lame stop, nk continue balik rasenye hehhe

    ReplyDelete
  5. nak jugak la makan epal hijau.

    tapi mmg betul la kalau kuang makan nasi memang berat bole turun.

    aah roti makin naik harga tapi terpaksalah belu jugak sebab memang suke makan roti

    ReplyDelete
  6. alahai..susahnya nk control makan nasi.tambah2 dok umah nih.siap bertambah ag..-.- macam mana la nk kurus kn..hohoho

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page