14 December 2011

:: KHASIAT MEGI YANG KORANG MAKAN.MEH TENGOK MEH! ::

**klik SINI untuk dapatkan perfume Golden DKNY Delicious secara percuma**


10 Ramuan Melampau Dalam Mi Segera
Adakah mi segera makanan sebenar atau makanan palsu? Apakah bahan penambah ini sebenarnya dan sejauh manakah ia selamat? Berikut beberapa ramuan yang mungkin anda mengambilnya bersama dengan mi segera anda.


Pentasodium triphosphate: Bahan pencuci paling berkuasa (sering digunakan dalam bahan cuci), bahan samak untuk kulit; juga digunakan dalam pengeluaran kertas, penapisan petroleum, aplikasi lombong dan rawatan air.

Propylene Glycol: Pelarut sintetik yang dianggap racun neurologi. Digunakan untuk pembuatan bahan pendingin, antibeku automotif, cecair yang berfungsi dalam tekanan hidraulik dan sebagainya. Jumlah berlebihan yang diambil boleh membawa kepada kerosakan buah pinggang.

Polydimethylsiloxane: Digunakan dalam kanta sentuh, syampu (untuk menjadikan rambut berkilat dan licin), minyak pelincir dan jubin tahan panas.

Pewarna tiruan (contohnya: Sunset Yellow FCF dan Tartrazine): Menyumbang kepada hiperaktiviti dalam kalangan kanak-kanak; mungkin turut menyumbang kepada gangguan visual dan pembelajaran, kerosakan saraf; mungkin menjadi penyebab kanser

p/s: mujur aku telah menghentikan tabiat membeli meggi untuk stok makanan bile lapo..kuikuikui...
Propyl Gallate: Satu xenoestrogen (sebatian seperti hormon). Boleh memberikan kesan sampingan kepada pembiakan, perkembangan janin yang sihat dan menghalang pengeluaran sperma
BHT: Risiko karsinogen dan kesan berbahaya kepada ginjal.
Kalsium Sulfat: Kapur Paris.

Asid Tartarik: Bahan kimia yang digunakan dalam julap dan untuk memutihkan cermin. Lebih beracun berbanding 100% alkohol tulen.

Kalsium Oksida: Digunakan rawatan sisa buangan dan dalam racun serangga.Tertiary Butylhydroxyquinone (TBHQ): Produk berasaskan petroleum; satu bentuk butane (cecair dalam pemetik api).

6 comments:

  1. huhu baru sudah makan sesuap dua maggi kari....waaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. cemana pun mee segera tetap jadi pilihan mereka2 di IPT..heheheh

    ReplyDelete
  3. btol ttp jd makann kegemaran bdk IPT kn.smpai skrg dk umahpun still trliur2 megi.nak2 kalau tengok cite korea yg makan mee 2..liur n tringat pd megi.hoho.pepn, sekrg qienah betul2 kate NO FOR MEGI.hihi..

    ReplyDelete
  4. alorh, baru jew lepas mkn meggi..hee, meggi dan bdak ipta xdpt dipisahkan..sudah jadi kebiasaan.. :)

    ReplyDelete
  5. aiseymen . memang kegemaran myra time duit takde kat uitm ni skg hahaha . tak dpt nak elak kan . lepas ni dpt duit ptptn da tamao mkn megi lagi miahaha .

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page