Daisypath Anniversary tickers

15 December 2011

:: BANGUNAN BERTINGKAT & ASRAMA MEMANG ADA HANTU EK? ::

 
**klik SINI untuk dapatkan perfume Golden DKNY Delicious secara pecuma**
 
 
Malam tadi masa nak dinner dengan Incek Tunang, boleh pulak die tanya soalan paranormal yang selama ni aku tak pernah terpikir..kadang-kadang ada terpikir..cuma amik positif je..malas nak pikir negetif...
I.T : pernah tak dengar bunyik guli dari umah tingkat atas bile nak tido?
Aku : pernah jek! kenape?bese la..anak orang atas main guli la tu kot...biarla....
I.T : Pernah tak dengar bunyik macam orang tarik kerusi atau katil atau perabot??
Aku : pernah! orang alih katil la tu...biarla...pesalnye? -tanye dengan penuh brutal..-
I.T : esok kat opis cube google Hantu Flat..
Aku : malas lah!
I.T : Gi google..dulu masa kat asrama selalu dengar orang main guli..bola hoki.bile tanye budak bilik atas dorang kate tak de main pun...kadang-kadang dengar dorang seret-seret katil...tapi dorang tak de alih-alih katil..
Aku : ek?ye ke...ye ye je...-buat muke sengal nak sakitkan ati incek tunang..-
I.T : rasenye kan memang mane-mane bangunan bertingkat memang ada hantu....betulllll......kat mana-mana pun ada..tak percaye g la google..
so, hari ni aku pun google le.....
teke pe aku jumpe?jom check it out...
 
Kisah 1
Ok... aku nak cerita kisah aku... nih terjadi kat umah yang aku duduk sekarang, kat apartment B2 Parcel 15-12B, Presint 15 Putrajaya. Aku dah duduk kat sini start aku bujan, sejak bulan 10, tahun lepas. Aku yang pertama duduk umah nih.

Maklumlah, umah kuarters kerajaan, baru buat. So aku diberi penghormatan untuk merasmikannya. Ceritanya bermula pas aku kawen, sejak aku kawen, aku ngan isteri aku selalu dengar bunyi guli melantun di tingkat atas, bunyi orang drill dinding tengah2 malam. Bunyi kerusi dan meja ditarik. Sampaikan, waktu saat aku ngan isteri aku sedang bercucuk tanam pun, bunyi guli tu ada. Sehinggakan aku terasa x de mood nak bercucuk tanam. Aku ingat benda nih biasa-biasa jek.

Tapi, sejak semalam (30.05.2011) sejak aku baca thread nih, bunyi tu dah menjadi-jadi. Semalam bunyi orang berlari. Pastu, didapur aku bunyi orang ketuk periuk, tetiba tengah2 malam, aku boleh bau benda pelik, mula2 bau macam ikan masin digoreng, pastu makan diamati n dihidu, bau tu jadi cam bau pekasam, bau masam. pastu... lagi dasyat tetiba bau busuk macam bangkai.

Korang bayangkanla... aku tengah tdo, dengar orang cam memasak kat dapur aku. tak ke seram!!? bini aku elok jek tdo sebelah aku... siyes aku skang jadi risau n takut. Sebab kalau benda tu x kacau x pe. Jgn lak pas ni dia kacau aku ngan famili aku. Dah la bini aku skang tengah sarat 7 bulan mengandung anak sulong aku. Aku bagi tau dia pasal benda ni, dia kata dia pun ada dengar. Nak cerita sikit la, apa untungnya benda2 ni jadi.. sejak bini aku tau n aku ceritakan berdasarkan thread nih kat dia.. segala2 yg dibuat aku kene teman. dari mandi sampai la memasak. Yang best part mandi tu.. YAHOOOOOO (Sori kalau Astrok) hahaha... so, tu la pengalaman aku..


Kisah 2
umah aku pun slalu tiap2 tgh malam time baru nak tido dgr umah atas bukak tutup pintu, start dlm kul 12 atas la secara kuat2 mula2 dulu terkejut gak tp dah lamer2 mambang pintu buat camtu kire layan jerla.. :)
Aku penah intai bunyi guli kat ruang dapur......aku dengar kuat..bila aku jengok jer kepala, bunyi tu terus hilang...dan bulu roma aku meremang...dan bunyi tu mcm lantunan yg ditangkap cepat...slalunya bunyi guli ada 'nada' dia kan? ehh,, susah la nak terang kat korang....harap korang paham....hmmm
bila terbaca thread ni teringat rumah kakak aku di subang sana tu ..ada gak kes antu main guli hentak lantai dan tarik kerusi ... bila check dengan jiran2 .. depa pun kena sama ... ingat jiran atas yg buat ... last2 bila check dengan ustaz .. yg main guli tu toyol rupa nye :)).. yang lain2 tu mungkin memang penduduk asal tempat tu sebelum kawasan perumahan tu dibina..last year ada antu raya plak masuk rumah .. kesian kakak aku dgn family dia tu ..aku penah baca pasal hal nie,tapi aku luper forum atau artikel mana..coz dh lama..

Kisah 3
dari kaca mata profesional;(waktu mlm)
sebab terjadi bunyi tarik krusi,main guli n etc nie,adelah d sebab pengecutan besi2 yg ade dlm bangunan tersebut..lebih2 lg bangunan yg bertingkat seperti flet n sewaktu dgn nyer..:D
Kisah 4
dari pngalaman aku plak,umah parents aku dok atas tanah je..n hobi aku slalu tgk tv waktu tgh mlm keatas..waktu2 mcm nie tdgr dr umah jiran SEBELAH aku,tarik krusi ler..bunyi perabot kene langgar la..aku siap tekap tlinga kt dinding lg,nk dgr pnya pasal..

tapi bila mana tlinga aku smpai jer kt dinding tersebut..ajaib..senyap n sunyi sepi jerk umah sebelah..siot leh main2 plak..:)):))aku siap kuar umah lg,jenguk jiran sblah,elok jer gelap,ruang tamu dia..tu jerk la yg slalu aku alami..rumah aku hari khamis malam jumaat je..bunyi katil dihentak2...mula2 slow.. tp makin lama mkin laju..lpas tu tiba2 dia stop...kadang2 bunyi tu berulang 2-3 kali, tapi biasanya sekali je..apakah jembalang yg hanya muncul hari khamis mlm jumaat itu????
misteri sungguh..

end..ni je aku copy tok untuk tatapan korang..
Jangan biarkan diri anda diselubungi misteri..hehehe...kalau nak tau lagi lanjut, klik sini ... ekcelli aku pun selalu mengalaminye..macam malam tadi pun dengar bunyik guli dengan seret katil..tapi sebab incek tunang dah cakap pasal bende ni, jantung aku berdegup laju je malam tadi bile dengar bunyik tu..kalau tak, relax je..hahaha...dan terpikir, takut pulak nak g toilet pukul 3@4am!!!

2 comments:

  1. hoho. bia la diorang pon nak main jugak. macam manusia jugak la, bila boring, macam2 benda dia buat.
    hahaha

    ReplyDelete
  2. Hahaha kisah #4 tu double meaning

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page