Daisypath Anniversary tickers

20 December 2011

:: TIPS MENGELAKKAN BIBIR KERING ::

 
**klik SINI untuk dapatkan perfume Golden DKNY Delicious secara percuma**


Dah lama nak update entry pasal tips bibir ni ha..tapi asik tangguh-tangguh je.
Sebab aku dah mencube dan sangat berkesan..aku pun pernah mengalami  masalah bibir kering tu...


so, selain daripada minum banyak air masak untuk stabilkan suhu dalam badan, kene la jugak cuba kaedah moden..

macam aku ni, aku mempraktikkan menggunakan Lip Balm Maybelline sebelum tido...buat masa ni aku memang mempercayai Lip Balm Maybelline je...sebab okei dengan bibir aku..kalau tak okei, of koz la kene tukar kan...sapu dekat bibir tu dengan agak tebal..then, bangun esok pagi tu, lepas mandi lap kan bibir tu dengan towel yang agak lembab..pakai tiap-tiap malam tau..


Aku gune kan lip balm yang paling kanan sekali tu..kalernye agak pink-pink oren siket..so, bibir macam kaler fresh je..i loike!

Sebelum pakai lipstik pun aku gunakan lip balm untuk lembabkan bibir...bukan jilat bibir okei....tapi gune nipis je..sebab nanti kaler lipstik tak lekat..dah la kaler lipstik aku pun ala-ala neutral je..

Yang aku suka dengan lip balm Maybelline ni, kadang-kadang tak payah pakai lipstik pun dah okei...sebab aku suka kaler-kaler agak neutral...tapi kalau yang suke bibir merah menyala, boleh la nak gune lip balm yang agak berwarna siket kot...

Kalau pakai beli lipstik paling mahal di dunia pun, bibir tu still tak cantik kalau kering..tapi kalau bibir tu sentiasa lembab dan nice, pakai lipstik paling murah pun dah nampak mahal..

p/s : aku dapatkan tips ni pun dari Kris Dayanti...hehe...lepas je baca artikel pasal penjagaan bibir yang die amalkan tu, terus aku follow tips tu..lagipin, bukan leceh pun kan?


4 comments:

  1. bagus info ni..bibir pon slalu kering gak..xsuka minum air banyak2 sbb malas nak g toilet..hehe

    ReplyDelete
  2. seksi bibir ..hehehehe...pun guna lip balm..senang & mudah..kekdang jek baru guna lipstik

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page