Daisypath Anniversary tickers

6 December 2011

:: AWAS YE PENIAGA ONLINE!! ::

kisah ni tak de kene menene dengan sesape..tapi ade kene mengene dengan aku la kan..

Marah ni...kisah ni macam ni...

Aku terdetik untuk mencube Foundation Meiko Naturactor...so, aku order melalui online je..dengan orang kampung aku..yang menjual tu pulak adalah mak andam kat kampung aku..

Tapi, aku ni jenis eksaited nak menggunakan bende yng baru aku beli.aku suruh akak tu pos je..padahal aku dah nak balik kampung seminggu selepas itu..

Aku order hari selasa, masa tu jugak aku transfer..janji-janji die nak pos hari slase..


Dengan penuh eksaited, aku pegi check dekat unit mailing opis pada hari kames..

Eh, tak sampai lagi???

Em..pelik ni...malam tu baru aku mesej dengan akak tu nak tanye tracking no..tu pun dalam 10.30pm..lupe nak mesej awal sikit..(punye la sibuk kan..haha..)

Jawapan  memang menyakitkan hati..

"May, akak tak tau nak cakap macamana...akak sekarang kat Kota Bharu..tak dapat nak pos barang tu..dah mintak kawan pos kan.tapi die tertinggal barang tu dalam kete adik die..sori sangat...tak tau nak cakap macamane.."

ayat tu lebih kurang gitu la...sebab mesej dia agak berjela-jela jugak la...aku dah delete...sebab hp sekarang dah downgred takde memory kad..tak boleh save msj banyak-banyak..

What the fish betul la akak ni..bagitau la awal-awal..hp kan ada,mesej je la.FB pun ada...kalau aku tak mesej die, aku pun tak tau ape cite..sengal betul..aku dah marah sangat..aku cakap tak payah pos le..dah la hari isnin tu cuti awal muharam kan..kalau die pos hari selasa, ari kamis sampai opis pulak...aku pulak hari kames dah bersiap nak balik kampung.baik amik kat umah je kan??

Aku mintak kawan aku gi amik kan barang tu dulu..sebab aku malas nak mengadap orang yang cakap tak serupe bikin ni..bile kawan aku hantar barang kat aku, kod foundation tak sama dengan yang di janjikan..


masa chat dengat dia, dia kata kod aku yang paling sesuai 141..bile aku dapat kod 151..eh eh...panas pulak hati ni..golap la muke aku nanti..hadeii...

Mula-mula ingat nak biar kan je..tapi, aku try mesej lagi tanya kenapa hantar kod lain..pastu dia buat-buat terkejut pulak..and die kate nak hantar kod yang betul kat rumah aku..hm...

Lastly, kes setel bile die datang umah....ni kali pertama aku berhadapan bende macam ni bile aku shopping online..jadik pengajaran kat aku...dah malas nak beli dengan minah ni..aku delete die dari FB aku sudah..

p/s: masa die datang umah aku,agak awal pagi dan aku dengan muka tak mandinye..muahaha...tapi aku takde la marah dia..just gelak-gelak je...sian pulak aku tengok...

5 comments:

  1. betullah kan, niat meme nak mara. tapi bila tgk dia, kita pun jadi kesian.... bagus 2, teruskan mood senyuman ye

    ReplyDelete
  2. sebab tu saya jarang beli online. kalau beli pun dgn orang yg btl2 saya kenal means kwn2. bkn knl melalui FB atau mana2. takot jadi kes mcm ni la.

    ReplyDelete
  3. Sabar jer lah. Tu lah masalahnya klo beli online.

    ReplyDelete
  4. mungkin die bnyk masyuk kot sampai jd mcm 2..tp pe pun barng dpatkn...so play safe

    ReplyDelete
  5. biaselah kalau beli online.. lain yg nak lain yg dapat..

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page