Pink Diamond

23 August 2011

SALAH KE BAGI DUIT SYILING UNTUK RAYA?

Masa aku kecik-kecik dulu, lepas salam dengan tuan rumah mesti nak tengok berapa $$ duit raya dapat..
kadang-kadang dapat duit dalam sampul..
kadang-kadang takde sampul duit pun...
Pastu dapat syiling tu biasa la...
Kalau dapat 50sen tu rasa banyak sangat dah tu...kira dah hebak la collection tok ari tu..

Tapi zaman sekarang ni kalau bagi serengget pun dah dengar suara halus kat tepi rumah bisik-bisik..

"singgit je????"
"sikitnye.."
"ekeleh...kedekut tol.."

Kalau tak bagi kang, buat muke sedih jer budak-budak ni sambil memaksa diri minum air sirap dengan makan kuih raya sehingga perut tu membuncit..dengan harapan tuan umah paham la kan..

pastu kan,akan kedengaran suara kat laman rumah pulak...

"wei..umah tu tak bagi duit lah..tak payah pegi la..baik gi umah atas tu haa..dapat singgit.."

Hm....aku nak bagitau ni..aku ada tabung...penuh dengan syiling...Rasa-rasa la kan,kalau aku bagi budak-budak ni duit syiling je,okei tak?

p/s:korang-korang dah tukar duit kat bank ke untuk raya nanti?? ke bercadang tak nak bagi apa-apa?hehee....

5 comments:

  1. Ok jek..
    Mak wa stil bagi duit syiling pada budak-budak kmpung...
    Peduli hape..
    Dah bagi, da cukup bek..

    ReplyDelete
  2. aku nak bagi kazen aku je duit raya.. yang lain soli nak loli..

    ReplyDelete
  3. hukhuk...terbatu kejap dengar duit raya....hehehehe....sama lah masa kecik dulu...kalau umah tak bagi duit raya mesti taknak pergi hahahaha

    ReplyDelete
  4. ok je kak. nanti poket dorang rasa penuh je. ;)

    ReplyDelete
  5. tak bagi langsung salah tak?

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page