5 August 2011

BALIK KAMPUNG..Lala..~

Mak aku sangat excited bila aku kata aku nak balik kampung minggu ni...Semalam lagi dia da tepon...
.
Mak : Bila balik?
Aku : Hari jumaat... (situasi ni hari khamis)
Mak : Jangan lupa beli ikan keli salai untuk mak tau..
Aku : Ish..balik malam pas habis keje..kedai dah tutup..
Mak : Takpela..
.
.
Jap tadi tengok ada 1 miss call..aik..bile tepon bebunyik ni..ke mak aku main  miss call ni...hehe..
Aku kol semula..(ni situasi sebentar tadi)

Aku : Yes mummy..(cewah..tak reti-reti dah  nak bagi salam..)
Mak : Dah gerak belum?
Aku : Aiyak! tak habis keje lagi..
Mak : O...ingatkan dah gerak..mak nak sediakan juadah berbuka..
Aku : walahai...mesti nak suh ternak lebih banyak lemak ni....
.
.
Excited seorang mak tunggu anak di perantauan pulang berbuka puasa bersama-sama...

p/s : tiba-tiba aku terharu pulak..

4 comments:

  1. hehe. mak kan. biasalah tu. dah rindu sangat lah tu. ;)

    ReplyDelete
  2. bestnye.. kg may kat ner? kt jauh.. huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  3. siezuka : kat pahang je.. ;)

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page