8 August 2011

ENTRY EDISI NAK BAGI KORANG TERLIUR

Hahaha..tajuk tak boley blah kan...
Nak citer la...Aku balik kampung hari Jumaat dan gerak pada waktu malam..dalam pukul 9pm la..
aku sampai kat rumah pukul 1am..letih gilak!
aktiviti kat kampung,duduk-duduk je..

Mak sibuk suruh kait rambutan yang tengah merah menyala...
Last week my sis dah angkut 1 guni bawak balik Kuantan..agih-agihkan kat budak opis dia la..bukan senang nak dapat buah free-free kan..kalau duduk luar kampung komfem kene beli..

Aku dengan adik aku pun mulakan operasi mengait buah rambutan..hehe...

 Adik aku kait buah..aku pulak?

kutip buah yang da gugur ke bumi...hahaha..
Hei..jangan pandang enteng..kutip buah pun penat tau...
Hasil?

 Ini namanya buah rambutan gula batu yer...rasanya sangat manis...nyum3...tapi masa tu tak tergoda sampai nak bukak pose pun..lalala..~
Pastu beralih dekat pokok rambutan yang seterusnya pulak...
Dengan penuh eksaited,adik aku kait lagi buah...dan panjat pokok lagi...

Nampak pelik tiba-tiba ada nampak kepala kat celah-celah daun rambutan..

"adik!peace cepat..akak nak tangkap gambar ni.." saja aku buat adik aku eksaited..haha..
.
Sambil-sambil tunggu adik aku tengah buat survey buah-buahan, aku borak dengan mak aku kat bawah pokok..Nama pokok rambutan tu anak pegi sekolah..Bukan aku suke-suka reka nama tau..mak aku kata tu memang nama pkok tuh...


Ha..ni la pkok rambutan anak pegi sekolah..lebat tak buah rambutan tu..hehehe...belum masak sepenuhnya...tapi dah nak masak la kan..ada sape-sape nak buah rambutan free?meh datang rumah.. =)
Sampai melayut ke tanah buah rambutan tu..senang nak petik..tak payah pikir-pikir nak panjat ke tak..tapi,masa aku kecik-kecik dulu aku la heroin yang panjat pkok-pokok ni..sekarang ni tak dapat la..
Takut pokok tu tak dapat menampung berat badan aku..hakhakhak.. =D

phew...ni la hasil dari kutipan 4 batang pokok rambutan kat rumah dan usaha keras kami adik beradik...boleh la g jual kat pasar malam ni..
"sekilo rm2..mari-mari rapat-rapat.." (memang tipu pun)
kat kampung aku tak laku la..kalau kat KL mesti laris kan..hahaha..
.
.
Pastu adik aku terus tido kepenatan...
Aku pulak tido pukul 3pm sebab keletihan kutip buah dari pagi sampai tengahari..

p/s : alhamdulillah..ramai yang merasa hasil penat aku.hehe...aku roger kawan-kawan aku suruh datang rumah amik buah..pastu aku packing nak bagi kat budak-budak opis & budah rumah sewe aku..=)

4 comments:

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page