18 August 2011

NAIK MENDADAK SAMPAI KEBULUR

sedih kan...zaman dah canggih macam ni pun ada lagi orang yang kebuluran...
ni topik yang tengah diperkatakan sekarang la..
malam tadi pun aku ada tengok kat Buletin Utama TV3..
series memang kesian dengan dorang sebab hari-hari ada je yang meninggal sebab kebuluran + penyakit berjangkit...
.
.
ni petikan yang aku amik dari sumber berita tadi :

Harga barang makanan itu, katanya mengalami kenaikan sehingga mencecah 70 peratus berbanding negara lain di dunia  susulan kawalan terhadap makanan tempatan.
Bank Dunia pada Isnin mengeluarkan statistik indek harga makanan di Afrika Timur meningkat sehingga 33 peratus dalam bulan Julai berbanding setahun lalu dengan jagung dan gula mencatatkan kenaikan paling tinggi.
Fengler berkata, biarpun harga makanan dan tenaga menyumbang kepada kenaikan inflasi di seluruh dunia, namun ia bertambah teruk di negara membangun.
Harga jagung lebih murah di Amerika Syarikat dan Jerman berbanding di  Afrika Timur,”

hem..semua barang naik harga...tak pernah nak turun..

p/s : nak  bace berita tu? klik kat SINI... Nak tengok berita aku pulak,klik kat SINI..

No comments:

Post a Comment

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page