Pink Diamond

14 September 2011

:: NILAI HANTARAN ::


Nilai Hantaran Kahwin Mengikut Harga Purata Terkini dan Status Pelajaran di Seluruh Semenanjung :-

UPSR, PMR/SRP : RM1,000-RM3,000
SPM : RM3,000-RM8,000
STPM/DIPLOMA : RM8,000-RM12,000
DEGREE : RM12,000-RM15,000
2ND DEGREE/MASTER : RM15,000-RM20,000
PHD : RM20,000-RM30,000
(sumber fb)
Kredit kat mr google
ish2..ni nak jual anak ke apa? sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud:

“Sesungguhnya yang besar berkat nikah ialah yang sederhana belanjanya “.
( Riwayat Ahmad )
p/s : kalau nilai hantaran tu begitu gah sampai satu kampung bercerite, (tapi yang pihak perempuan letak/tolong tambah separuh konon nak ringankan beban pihak lelaki) tak berapa nak bernilai sangat la kan..


I  LIKE  I LIKE  I LIKE  I LIKE  I LIKE  I LIKE  I LIKE  I LIKE 

4 comments:

  1. serius serabut aku tgk org citer pasal nilai hantaran yang banyak2 nih....serabot serabot serabot...diam2 sudah~

    ReplyDelete
  2. mengarut je kan benda nie, ntah sape la yang reka =.='

    ReplyDelete
  3. sape la yg buat rate nih....ngokngek

    ReplyDelete
  4. hehe..jgn emo-emo gadis2 di atas...=)

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page