Pink Diamond

14 September 2011

:: LAGI PETUA UNTUK KULIT ::

Lagi nak tambah entry pasal petua..
Hehehe..jangan marah ye...
Tapi tak semestinye pengantin je boleh amalkan..
Ianye terbuka kepada sesiapa..

Korang minum air tak?
Hari-hari aku minum air..
Tapi sekarang aku banyakkan minum air masak..

Bangun tido je aku  terus minum air masak..
Memang aku dah letak siap-siap sebelum tido..
Sampai bergoncang la perut aku sebab aku sumbat air tu banyak-banyak...
Banyak khasiat tau minum air masak time bangun tido..
Kulit pun akan cantek...~
Tak gitu?



















Kat opis pulak aku dah sediakan botol air lain..
Memang kene pastikan satu botol tu habis dalam sehari..
Botol air kat opis aku letak yang 1 liter punyer...
Hari-hari memang habis...
Aku paksa habiskan walaupun tak suke..
Hukhukhuk..~
Sebab nak bagi air cukup kat badan aku ni..

Meh aku share info air ni dengan korang...

1 – Air amat penting untuk tubuh kerana tekanan darah akan lebih terpelihara dan jantung befungsi secara berkesan.
2 – Air berfungsi untuk membawa keluar semua toksin yang ada dalam tubuh manusia.
3 – Air baik untuk sendi.
4 – Manusia memerlukan paling kurang tiga liter air setiap hari.
5 – Minum air dalam kuantiti yang banyak tidak membawa kesan yang buruk kepada kesihatan manusia.
6 – Amalan meminum air akan membawa keluar segala kekotoran dalam tubuh manusia.
7 – Air kosong amat menyihatkan kerana tidak mengandungi kalori,gula,atau lemak.
8 – Minum banyak air dapat menyembuhkan penyakit yang berkaitan dengan ginjal.


1 – Bagi anda yang sedang berdiet, meminum air kosong adalah lebih baik berbanding pengambilan minuman untuk menguruskan badan atau minuman rendah kalori yang terdapat di pasaran
2 – Minumlah dua atau tiga gelas air hangat sebelum makan kerana ia akan mengenyangkan perut,sekaligus membantu anda mengurangkan pengambilan makanan.
3 – Minumlah lapan gelas air kosong dalam sehari bagi memastikan anda sentiasa sihat dan bertenaga.
4 – Air kosong yang paling baik adalah air yang tidak terlalu panas atau tidak terlalu sejuk.

Entah macamane, hari ni aku telah menghabiskan 2 liter air di opis...
Dan tak henti-henti aku g toilet hari ni..penat seh...
Penangan minum air  COWAY la ni!!!!!

 S i l e l a  LIKE k a l a u  s u k e e n t r y n i.t e r i m a k a s i h se b a b L I K E

8 comments:

  1. tag kamoo
    http://litelitecra2y.blogspot.com/2011/09/contest-im-proud-to-be-muslimah.html

    ReplyDelete
  2. hehehe~~best entry nih..hee:)minum air banyak2 jom:)hahha!!

    ReplyDelete
  3. tip cntikaan kulit c ayob punya

    http://cayob.blogspot.com/2011/09/semakin-berkedut-setelah-beberapa-lama.html

    ReplyDelete
  4. rupanya air...tapi betul juga tu kan...hehehe

    ReplyDelete
  5. suka jugak minum air kosong... ^_^


    Test how well you know your friends on facebook, and win prizes for guessing right? Try out @WHOlah now!

    ReplyDelete
  6. erm..susahla nk mnum air kosong byk2 ni.....cmna erk?

    ReplyDelete
  7. norshila : kene la paksa diri minum jugak..hehe...

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page