Daisypath Anniversary tickers

20 May 2012

Cendawan goreng tepung menu minum petang ni!

Wallllaaa...petang ni mood terlebih rajin macam ni..haha..semalam beli cendawan kat tesco..

Petang ni aku pun buat cendawan goreng tepung..mule-mule tanye incik suami dulu,die nak ke tak nak..die kate ok,terus aku buat..jadi begini la rupenye..taraa..

Jadi ke tak ni?muahahahaha...bile masuk perut,rase dah jadi..tapi,macam banyak serap minyak plak..huhu..~

Puas jugak google resipi cendawan goreng tepung ni..tapi resipi yang aku jumpe tu,aku dah tukar sikit berdasarkan bahan yang ada kat dapor..iaitu...

-2 sudu besar tepung gandum
-1 sudu besar tepung jagung
-1 biji telur
-sedikit serbuk kunyit untuk bagi effect warna kekuningan
-garam sikit
-serbuk blackpaper sikit.
-cendawan
-air sikit

Semua bahan aku gaul dalam mangkuk kecuali cendawan je.bahan campuran yang dicampur tadi,jangan terlalu cair..lepas tu aku celup tepung..bagi semua bahagian bersalut dengan tepung.dan goreng..lepas tu angkat..siap..

P/s:kek batik under progress dlm peti..hihi...

posted from Bloggeroid

11 comments:

  1. Hubby akak pun suka ni.... Dia yg ajar akak buat cendawan goreng tepung ni....

    ReplyDelete
  2. tak pernah rasa lagi cendawan goreng ni.ntah apa lah rasa dia tu

    ReplyDelete
  3. selalu beli kat pasar malam..tp yg dlm peti sejuk tu blm penah lg mkn....meh sket !

    ReplyDelete
  4. suka gak mkn ngan nasi panas2 pon sodap...huhuhu..

    ReplyDelete
  5. jgn makan byk2...nnt angin...

    ReplyDelete
  6. Cik May
    Nie dari www.byrawlins.com
    Cik may kena confirmkan dulu ada baby ke tak
    Kalau dah confirm xde, baru la pakai ye
    Kalau dah ada baby tak perlu pakai ye
    Pakai pas bersalin kelak pengganti barut bersalin ye...
    Kalau nak tau lanjut, hubungi saya ye
    Boleh saya terangkan lebih lanjut time jumpa
    Thanks cik may

    ReplyDelete
  7. TAK PERNAH LG GORENG CENDAWAN..TAPI SUKA SGT SUP CENDAWAN.

    TQ..NANTI NAK BUATLAH.

    ADA KEK BATIK LAGI..RAJINNYA DIA..

    ReplyDelete
  8. cendawang goreng..sedap..:)

    ReplyDelete
  9. br je buat aritu..mmg sedap cendawan grg ni..oklah singgah sini..

    http://johariblogger.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. camana la kalau aku yg buat...mesti xde rupa cendawan goreng! =D

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page