Daisypath Anniversary tickers

10 May 2012

Mee goreng basah untuk dinner

Fuhh...nak share resipi g malam ni..korang suke makan mee?klu x suke tekan X kat bucu kanan monitor.hihi..

Aku x suke makan mee..jadi x penah masak mee..selalu masak bihun goreng je..my faverito..hihi..

tapi mase soping barang dapo ari tu,aku amik mee sebungkus.standby je kot-kot incik suami request nak makan mee..tapi kami beli mee nipis..mee yang leper tu..dekat plastik tu ada tulis mee nipis..

Balik keje petang tadi,die cakap nak makan mee goreng basah!ahaa..menggelabah 'mak'.tapi,hasil masakan tadi mmg x mengecewakan pun.haha..bangga sebentar..

Aku test rase pun tekejot!eh..sedapnye aku masak!huahuahua..jangan muntah ye entry aku memuji diri sendiri..

Resipi mudah je untuk seorang makan..
-1/2 bawang besar dihiris halus
-3 biji bawang putih dicincang
-1 sudu cili boh / cili giling
-3 biji fishball
-fish cake
-ayam potong kecik
-mee nipis anggaran sorang makan
-sos tomato,tiram,kicap(gune semua)
-taugeh
-garam & gula

Mula-mula aku tumis bawang besar dan bawang putih..kemudian letak cili boh..sos tomato..pastu sos tiram..pastu kicap..

Bile cili boh dah pecah minyak,aku letak air dan ayam..kemudian letak fishball & fish cake..campak garam & gula ikut citarasa masing-masing..kalau tengok air tak cukup,tambah je lagi..

Last sekali letak mee..taraa..kacau-kacau dan tutup api..baru letak taugeh dan kacau..

Siap untuk dihidang...

7 comments:

  1. biasalah mula mula kawen.. Pasni mesti dah terer... :-)

    ReplyDelete
  2. wahhh, pandai pikat hati suami. :) mesti incik suami senyum sampai telinga. :)

    ReplyDelete
  3. amboi3,,, hehehe,,, tk suke taugeh

    ReplyDelete
  4. hahahha kmbang kempis la kalau kena puji ngan somi ni :P

    ReplyDelete
  5. Salam jumaat.. wah mee goreng basah itu ye :)sedap tu..bleh hirup kuah tu..

    ReplyDelete
  6. terliur la plak... nampak sedap jew..hehehe.. Nti bole la try resepi akk nie kan... ^_^

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page