17 May 2012

Udang Masak Merah & Udang goreng bersama kacang botol.


Menu dinner malam tadi...lauk udang...hehe..tak tau nak buat masak ape..belasah masak merah je dulu.. resipinye sama je macam ayam masak merah hari tu..cume aku tambah sebatang serai dititik..

betul ke ada serai dalam masak merah??aku pun tak tau..hanya mencuba..sebab masa jalan-jalan kat blog resipi, terjumpa la blog yang meletakkan batang serai dalam masakannye...nak bagi link blog resipi tu tak dapek la pulak..sebab masa bukak resipi tu pakai henpon je..

Hasilnye, not bad jugak...cume pedas sikit..sebab aku letak 2 sudu teh cili boh..menu sampingan bersama sayur pulak bermotifkan udang jugak..udang di goreng bersama sayur kacang botol..haa..yang ni pulak resipi Dari Dapur Madihaa..hehe..resipi tu boleh refer di sini..hasilnye..
Dalam resipi Kak Madihaa tu tak depun suh letak sayur tu..tapi aku yang tambah sendiri...sayur kacang botol dengan taugeh..hehe...kreatif la konon kan....

TQ kak share resipi..saya dah buat...sedap jugak..cume terlebih sikit serbuk kunyit..hihi..sebab letak sikit je udang untuk resipi ni..udang lain dah selamat untuk menu pertama.. =)

9 comments:

  1. Rajin Cik May masak :) sy masak ayam goreng kicap je semalam :p

    ReplyDelete
  2. may rajin masak la..saya malas gila..hehehe..dh la malas,xtau masak pulak tu..huhuhu ;D

    ReplyDelete
  3. udang masak apa pun sedap..kan

    ReplyDelete
  4. wah2.. sedapnya..
    dh jadi isteri.. hari2 kena masak la kan.. hehee :)

    ReplyDelete
  5. gerun aku memikirkan lps kawin nk kena masak utk mak mertua n adk brdik fndi. mau aku hari2 blk lmbt hahahaha

    ReplyDelete
  6. wahhh rajin cuba resepi ye...sedap...sedap...saya nih masak main campak2 ape ada je..hehehehhe...pastu panggil en. hubby suruh rasa...kakakakaka

    ReplyDelete
  7. rajin May masak sekarang.. hehehe

    ReplyDelete
  8. pergh!!!!!!!!!!!!!!! sedapnya!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page