26 September 2012

Jagung manis jagung itu

Assalamualaikum...

Biasa tak beli jagung manis masa nak tengok wayang,jalan kat mall,takpun kat pasar malam?mesti dah biasa kan...kan..

Baru ni aku mintak si suami beli jagung untuk buat jagung rebus yang manis kat umah..hari-hari aku buat..buat sikit-sikit je.sebagai pemanis dan alas perut untuk si suami tunggu aku masak dinner.

Kalau tak buat hari-hari,nanti ke bakul sampah la jawabnye jagung sebungkus tu..

Aku buat jagung manis tu macam kat kedai..letak susu cair,garam sikit dengan butter..aku kukus jagung tu atas pengukus periuk nasik..

Terlebih susu tu.hihi...

Tapi,musykil la..kenape tak sedap macam kat kedai??kalau beli kat kedai bukan main sedap g..ke bahan aku tak cukup kawwww???

Meh share cara korang..

posted from Bloggeroid

13 comments:

  1. guna planta,, he3..xpun, campur susu pekatngan susu cair

    ReplyDelete
  2. sedapnye..xpnh wt sndri..mmg beli je..hihi

    ReplyDelete
  3. ade secret recipe kot kat kedai tu... hehehe... atie xpenah g buat sndri kat rumah... kalo teringin nk mkn beli yang dalam tin ligo tu je... hehe

    ReplyDelete
  4. eh...xpnh rasa yg ada campur susu...

    isy...mesti cuba ni

    ReplyDelete
  5. aha..dia letak apa..aha..hahaha..

    saya ingat letak butter dgn garam je.. tak tau dia letak susu.. hihi.. tau makan je!

    ReplyDelete
  6. btullah dah resepinya..buat sendiri mkn sendiri..cuba suruh suami buat...mana tau sedappp.

    ReplyDelete
  7. selalu kalo wat letak garam halus + planta + susu pekat...jadi!

    ReplyDelete
  8. hehehe..mun tahu mkan je..buat xreti..

    ReplyDelete
  9. rajinnya awk buat sindri..kita sll beli ajer..:)

    ReplyDelete
  10. hehhe sng ja akak ;-)..klu blk sllu tlg mk jual...tmbh mntega cikit,susu,grm..klu nk mnis blh ltk sus pkat..

    ReplyDelete
  11. Rajinnya mak yung nih. Tak pernah buat sendiri >_<.

    p/s:Member akk yg keja spnb dulu nama dia Nur Faizah Sabarudin. Kenal ker?

    ReplyDelete
  12. ko mmg rajin...hihi
    aku rasa tu je la kot bhnnya...xpun butter tu ada cmpur bhn2 rhsia x? jeng jeng jeng...

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page