27 September 2012

Air timun acheh

Assalamualaikum...

Pernah dengar buah timun acheh???pernah tengok???aku dapat mencubenye pada hari raya hari tu..

Meh nak tunjuk kepade mereka yang belum kenal...

Ni buah timun yang aku dah siap kupas..uniknye buah ni tumbuh macam tembikai..selagi belum pecah buah tu,maknenye belum masak..bile dah pecah,boleh simpan dalam peti..

Lepas aku kupas,aku potong halus-halus gitu...(mule-mule je halus..lame-lame....hihi..makin 'halus')

Dah habis sebijik di potong,aku masuk kan dalam peti..lepas tu aku bancuh air suam dan gula..agak banyak gula tu..sebab buah timun tu memang tak manis...

Bile dah siap bancuh air tu,baru aku masukkan timun tu kat dalam jug..dan kacau lagi.


Rasanye sedap...bak kate sepupu my hubby..ni la air yang penuh vitamin C..

Lagi sedap minum tengah panas..fuh..layannn.....

Err..cantik tak header baru di atas??esok aku akan update entry siape gerangan yang sponser header..dan doodle tu sape yang buat..okei...ini dulu untuk malam ni..daaaa...

posted from Bloggeroid

7 comments:

  1. Tgok picca mcm penah mkn timun ni tau, dah kupas letak guna pastu mkn cam tu jerr.. sedapp..

    alohhh comeiinya doodle preggy tu.. hehhehehe.

    ReplyDelete
  2. ni timun betik kan? my MIL suka sgt timun, best mkn ngn susu cair ktanya..tp i xpenah try lg..:)

    ReplyDelete
  3. masuk blog ni pg nie, terkejut, betulkah blog CM, seklai tgk..ohh memg btl dh berubah..cantik! xpernah tgk pun timun mcm tue, tp bila buat air kalo letak ais bg sejuk mesti sedap!!

    ReplyDelete
  4. smlm, bc psl nenas batu..arinih timun acheh..2-2 pun sy xpnah dgr..hihi....bgus..2 ari ni dpt tmbh pngethuan.. :)

    **btw, opis sy kt istana neg lama...hihi...gigih bjln kt jusco maluri time rht ari jumaat..xjauh sgt...& kt ctu cm lapang bbnding nk g mid valley..huhu

    ReplyDelete
  5. saya selalu guna susu gantikan gula tu...:)

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page