Pink Diamond

22 August 2012

Jangan Minum Air Berdiri!

 
Hari ni dah 4 Syawal..ada yang dah mula kerja ke?meh nak share kat korang yang tengah bace entry ni..
 
Mengapa Rasulullah SAW melarang kita minum sambil berdiri???

Ternyata secara perubatan, dlm tubuh kita terdapat penapis sfringer. Saringan tersebut dapat terbuka ketika kita duduk, dan tertutup ketika kita berdiri. Air yg kita minum belum 100% steril untuk di olah oleh badan. Bila kita minum sambil berdiri, maka air tidak tersaring oleh sfringer kerana tertutup. Air yg tidak tersaring oleh sfring
er terus masuk ke kantung kencing, boleh mnyebabkan penyakit kristal ginjal.

Subhanallah, tiap perintah dan larangan Rasul pasti bermanfaat bgi umatnya!
Terapi air putih : JANGAN LUPA BANYAKKAN MINUM AIIR MASAK..

1. Minum 2 gelas air setelah bangun tidur dpat membersihkan organ-organ internal.
2. Minum segelas air 30 minit sebelum makan dapat membantu fungsi seluruh pencernaan + ginjal
3. Minum segelas air sebelum mandi dapat menurunkan tekanan darah
4. Minum segelas air sebelum tidur dapat mencegah stroke dan serangan jantung..
 
p/s: aku masih lagi cuti raye kat kampung..;) ini entry autopublish..

6 comments:

  1. sebenarnya apa yang diajar oleh Rasulullah pasti ada kebaikan dia. tinggal kita je nak amalkan apa yang diajar tu

    ReplyDelete
  2. thanx for sharing..larangan dan tegahan tu pasti ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  3. tq cm,, muja salu minum berdiri,, insYA Allah tak buat dah,, :D

    ReplyDelete
  4. amboi sakan raya ye..k.zie dah stat keje ari ni :)

    ReplyDelete
  5. mmg tak elok pun minum berdiri..selamat hari raya may..

    ReplyDelete
  6. betul tu, turutila suruhan & sunnah Rasulullah,pasti kaya dengan kebaikan :) jmput follow kmbali :))

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page