3 August 2012

Cempedak KL lagi murah dari cempedak kampung

Assalamualaikum..

Topic malam ni adalah cempedak...:)

Hari pertama puasa ari tu balik kampung.incik suami teringin sangat makan cempedak.ternampak pulak kedai buah-buahan tepi jalan di Bahau..terus singgah..

Tanye makcik tu sekilo berape hengget cempedak ni..rm5 hengget katenye..umang aiiii...mahai bebenor...amik sebijik..sekali timbang mokcik tu kate rm24!.

Gulp..kaye tokei cempedak camni..tapi beli jugak sebab rasanye dah takde kedai jual buah lepas tu..risau kalau ada yang kempunan..hihihi..

Hari rabu baru ni,singgah pasar kat area Pandan..jumpe cempedak lagi..beli lagi..

Bile tanye pakcik tu berape sekilo cempedak..die cakap rm3 je..mak aih..kat KL lagi murah dari beli di kawasan kampung..

Sebab kami berdua je kat umah,beli yang size kecik je..sekilo je..tu pun 3x goreng..

Sape kat cni jual cempedak?hihi..meh hantar kat umah siket....:)

posted from Bloggeroid

5 comments:

  1. baru lepas makan. hehe.

    hai cik mayy. lama ta singgah sini! :)
    sihat tak?

    ReplyDelete
  2. fav ni.. Oo..kt kg mahal?ingat lg murah.. :p

    ReplyDelete
  3. Betul la..tapi sy beli cempedak goreng kat bazar kuala lipis,3 ketul rm1, beli rm 4 dia bagi 12 ketul..kedekut kn..tk de nk bagi lebih ke..huhu..

    ReplyDelete
  4. errr..jemput dtg trolak...berbaris pokok cempedak kt dpn umah ayah aku...hihi

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page