Pink Diamond

5 October 2012

Ayam ala-ala BBQ dan kejadian itu

Assalamualaikum...

Di dalam entry sebelum ni kan aku ada bagitau dapat cabutan bertuah berupa sebijik oven ..dan aku telah pun merasmikannya dengan jayanye..


Resepi pertama aku dengan mini oven tu adalah ayam bakar ala-ala BBQ..

Kejadian yang menyusul selepas oven tu berbunyik 'ting!!'


ada bende meletop 'booom!' lepas bunyik 'ting' tu...gabra beb..dok umah sesorang pulak...hades..tapi..eh..tv tak padam pulak...bese kalau ada mnde meletop mesti terus blackout punye...


Dengan takut-takut aku tengok belakang oven..check plug..ish..okei je..hm..macamne ni..laki aku balik kang mesti bising..nak cakap pe ni...


Lepas tu aku tengok pintu bilik no.2 tertutup rapat...aish...pesal pulak die tertutup ni..aku pun bukak pintu bilik tu pulak...lepas tu aku tutup pintu tu dengan kuat...'booom!!'


oh..bunyik sebijik dengan letupan tadi..so,komfem la bukan oven tu meletop...hari nak hujan.angin kuat..sebab tu die tertutup sendiri..cuak mak ni noqqq...terus sambung masak ayam merah dari resepi kak ana suzana...cume aku tak guna santan je...

Seram tak?takut tak??muahahaha....
posted from Bloggeroid

11 comments:

  1. haish...ingatkan oven tu meletup!scary!!!

    ReplyDelete
  2. Hahaha.. kalau kena kat Nurul pun takut cam May jugak..

    ReplyDelete
  3. haha , buat suspen jek kan . mmg , kalau time angin kuat , pintu tertutup kuat ditolak angin . umah fiza pun camtu :)

    ReplyDelete
  4. wat suspen jer..
    erm nampak sedap, boleh bagi resepi tak...^_^

    ReplyDelete
  5. seram3x (sebut gaya upin ipin)... hahahah...

    ReplyDelete
  6. hihihi memang cuak..tiba2 bunyi cam gitukan...

    ReplyDelete
  7. Salam kenal,

    Jemput singgah blog saya.Ada contest. Cuma perlu LIKE fanpage saya untuk menang. Saya mencari 2 pemenang. Hadiah bernilai RM60. Bilangan pemenang mungkin ditambah jika penyertaan memberansangkan :-)

    http://mama-iloveu.blogspot.com/

    TQ

    ReplyDelete
  8. sedapnye..nyum nyum..
    oven xmeletup bolela msak byk2 ye..

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page