11 February 2012

:: PENCINTA BUNGA ORKED ::

 
Ada sape-sape kat sini yang menggilai orked?? Kalau nak pokok orked boleh la datang umah..hehehe...mintak dengan mak ye..
 
Aku tak minat sangat orked ni..tapi mak aku la yang sangat menggilai orked ni...habis sekeliling umah die cucuk tanam orked..siap bagi kat jiran lagi..
 
Petang-petang hari makcik-makcik tu berjalan kat laman umah tu macam jalan kat kedai bunga pun ada...wihihi..
 
Pokok ni disusun rapat-rapat buat masa ni dan agak 'semak' mata aku tengok..aku pun buat aduan kat mak..tapi mak kata...

"ni sementara waktu je..lepas kenduri ko nanti mak susun cun-cun.."

O....ada perancangan masa hadapan...;p kalau perancangan aku pulak, aku nak lapangkan je macam padang bola..

Mak aku ni memang suka bercucuk tanam..dulu kat tapak yang sama ni la die tanam jagung..bila buah jagung nak masak je,habis die kol anak-anak dia suh balik makan buah jagung..dah habis mood die, tanam pokok lain pulak..

Aku?pemerhati je....wahahaha...kecik-kecik dulu ada la suka tanam pokok sayur..tapi dah besar ni..yang hadoooo.....

Sekian~ (^___*)

3 comments:

  1. Cik May kita berkenan lagi strawbeey yg mak cik may tanam.. nak buah satu boleh.. ;)

    ReplyDelete
  2. orked lahh..hehe..

    suke jgk bunge orked..

    tapi tade la smpi bercita3 nak tanam..huuu...

    hanya menjadi pemerhati macam cik may... :) hihi...

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum May...seronok tau dpt becucuk tanam ni yg bestnya bila dah mula dpt hasilnya terasa puas sekali...;)

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page