14 October 2011

:: KALAU NAK DENGAR CAKAP ORANG, SMP BILE PUN TAK KAN HABIS.. ::

♥~♥ SANGKA ORANG !
♥~♥ KAWIN HANTARAN MURAH ♥ “ish, murahnye hantaran die, mesti ade apa apa ni?”
KAWIN HANTARAN MAHAL ♥ “ish, mahalnye? nak jual anak ape?
KAWIN UMUR MUDA ♥ “ish, muda muda dah khawin, ini mesti ade buat benda tak baik nie !
KAWIN UMUR LAMBAT ♥ “ish, dah tua baru nak kawen, tu la muda muda tak nak kawen, org da beranak pinak dia bru nak kawen !
KAWIN BUAT KECIK ♥ ”ish, ni kaw...en ke ape? kedekutnye, makanan pun entah pape . bukan selalu buat lah besar sikit !
KAWIN BUAT BESAR ♥ “ish ,besarnye..kalah anak DATUK nak belagak la tu ! macam anak die je nak kawen kat dunia ni ! ♥
(sumber:fb)

em...aku pun ade lalui benda ni....macam masa aku nak bertunang dulu....sebelum aku berbunyi nak melangkah ke alam pertunangan, orang sekeliling sibuk bertanye..."bile nak kahwin?umur dah meningkat..kawan-kawan dan sepupu papat ko semua dah kawen.." sampai mak aku pun dah tension la dengan mulut-mulut dorang ni..bile aku dah berbunyik nak bertunang.....mereka berkata, "tak payah le terkejar-kejar sangat...macam dah tak sabar sangat nak kawin..." what the....???ish!!

p/s : ~ BERSANGKA BAIK LAH ! JANGAN DENGAR KATA ORANG . DENGAR KATA ALLAH ! HIDUP INSYAALLAH BAHAGIA ! NAK KAWIN TAK SUSAH ! TAPI MEREKA DAN KITA YANG BUAT KAWIN JADI TERSEKSA ! ~♥

D a h b a c e e n t r y ? p i c i t L I K E j u g a k y e . .t e r i m a k a s i h s u d i b a c e . .

8 comments:

  1. 100% kite sokong!!!

    buat ape nak dengar cakap org.. pedulikan je, bukan diorang bagi duit kat kite pun..

    ReplyDelete
  2. abaikan cakap orang, yang nak membina masjid kita.. kita yang dapat menentukan kehidupan kaita

    ReplyDelete
  3. Betul.Suka buat orang serba salah.Ada jek yang tak kena.grrrr~ geram jek ngn orang yg cakap banyak ni.=.=

    ReplyDelete
  4. mulut org bukan mcm mulut tempayan yg kita boleh tutup..

    asalkan kita n famili senang hati, udah le..

    sakit jiwa kalu asyik dok pikir ape yg org kata kan

    ReplyDelete
  5. hee... btul3x... alo asyik dgr ckp org je kt yang akan tension... abaikan je... pekak kan telinga... semua yang berlaku (cepat o lamabat)tu perancangan Allah...

    ReplyDelete
  6. dengar dan ikut cara islam. islam agama yang sesuai dengan naluri kehidupan manusia. lepas tunang terus nikah setel tutup terus mulut orang yang cakap itu ini. rojak pernah terbaca/terdengar hadis perempuan yang baik ialah perempuan yang murah maharnya(maskahwin/hantaran).

    ReplyDelete
  7. betul2..setuju ngan entry ni..myra pun penah ada pangalaman mcm ni..last2..buat pekak telinga je..nasib baik tak bernanah telinga..hehe :D

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page