13 July 2011

KENAPA HARAM MAIN BELAKANG?

Once upon a time.....
Hehehe...
Gedix lagik!!
Hari sabtu baru ni,test highway baru Latar..ala..highway baru yang menghala ke Kuala Selangor tuh..sekarang kan free...no charge untuk tol..
Erm...aku eksiden di situ pada hari itu..di km 18.7 yer..
Dats Y la aku tidak bekerja pada hari isnin.ngee.~

Dialog sebelum kejadian
BF : Jom try highway baru..
Aku : Okey..Nanti kalau sampai awal kat Kuala Selangor,boleh g makan Mee Udang..Weehuu..JJCM la..ape lagi..
BF : Cepat pakai seat belt..
Aku : Eh,u tu pakai la..kang eksiden..tercampak kat depan tau???
BF: Cube tengok keberkesanan penggunaan seat belt tu..Kalau ter"kedepan" ape jadi...

cewah...~
Aku pakai je la kan..aku memang skema sikit..ngaahaha..~

Dengan kelajuan standart die bawak tak sampai 100km/j pun...bese die drive 90km/j je..tak perlu tergesa-gesa kan..bukan main kejar mengejar...
TIbe-tibe ade bunyik macam meletop..Kerete terus g kat divider jalan n berputar 2 pusingan..
Tengah kete pusing aku sempat lagi tanye..kenape?kenape ni?


Gambar ni aku curik dari FB incek BF..

OMG!!!
Kene langgar dari belakang oleh kancil yang di pandu oleh Paria...ops..keling atau india la kan..
Sepatutnye belah depan ni tak de ape-ape..tapi sebab keling tu g langgar belah kanan belakang kete,kete ni dah tersasar kat divider..sebab tu la jadi macam tu..sedey..


Gambar ni pun aku amik dari FB die..

Kat belakang ni lak,akibat hentaman dari kancil tuh...~
Sampai tempat isi minyak tu pun masuk ke dalam la..mesti keling tu bawak laju giler..

Dialog mase kuar dari kereta pas kene langgar dengan penuh emosi..~
  BF : oi bodo!Lu bawak kereta macamane? (wow...sungguh gengster beliau ni..)
Keling : Bang,saya mintak maaf bang..Saya tak nampak abang..Tolong bawak saya keluar dari kereta.

Sebab kesian,incek BF tolong bawak die kuar..kerete kancil tu terbalik wey...memang la die tak dapat keluar..

Sambung Dialog
BF : Apesal ko langgar kete aku?
Keling : saya tak sengaja bang..tak nampak..
BF: Ni kereta sape?
Keling : Company car bang..mau pinjam telefon bang..

Incek BF buat dek je..dah bengang kan..kete die hancus tu..
Pastu,incek BF g lagi kat keling tu..tanya macamane boleh langgar..Keling tu da start putar belit...die kata on phone la...then,die kate kete incek BF brek plak!!memang macam H**** la keling ni...giler ke nak brek tengah highway yang tengah lengang..adei..nak tipu pun pakai otak la dey!

Bese la..incek BF ni suke tanye 2,3 kali untuk orang keling...die tanye lagi kete kancil tu sape punye..
Keling tu kate tu kete die...
Keling kan?
Marah tul aku dengar...

Kan dah kate,jangan main belakang-belakang..HARAM....tengok ape jadi bile dah nak sangat main belakang!
kitorang susah tahu!!

p/s : Malang memang tidak berbau..

1 comment:

  1. teruknyer keter BF...sabar ya...yg penting selamat...

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page