Daisypath Anniversary tickers

29 July 2011

DIK,NAK TUMPANG..

Kisah benar ni....bukan rekaan ataupun cubaan menipu..
Ni kejadian petang semalam...
Habis je kerja, aku g minum-minum jap depan Menara Celcom tu..(Wisma Celcom ke Menara Celcom ek??)
Lepas tu,terus g kat kete nak balik rumah...
Tiba-tiba datang seorang akak berjubah dan bertudung litup...

Akak : Dik,boleh akak tumpang kereta?
Aku : ??? sengih..
Incek BF : Akak nak ke mana?
Akak : Nak g kat mana-mana stesen Putra..
Incek BF : Tapi saya menghala ke Desa Pandan ni...
Aku : (berkata di dalam hati...betul ke dia nak tumpang ni..atau....jeng jeng jeng...da la tak kenal..isk!)
Akak : Takpela..nanti berenti kat mana-mana..
Incek BF : Masuk la..

Aku terdiam sepanjang perjalanan..Mulut dah terkumat-kamit baca Ayat Qursi sebab takut kena pukau..
(aku memang suka berpikiran macam tu sebab pengalaman kawan-kawan..hehe..)
Aku dah membayangkan dia letak pisau kat leher aku time tu..nervous-nervous!

Sebelum membelok ke haluan ke Desa Pandan,kitorang turunkan dia kat traffic light..so,dia boleh la lintas jalan g Ampang Park..
Lega takde pape berlaku...

Incek BF : Mesti lepas ni hari-hari akak tu tunggu kita kat depan Celcom ni..hehehe..
Aku : Ye la kot...e....takut ah!Tibe-tibe jer dia tahan mintak tumpang tadi..

Tu aje..Kalau korang,berani ke nak tumpangkan orang yang tak kenal?
Aku siyes takut giler..tapi kesian jugak kalau tak tolong...

p/s : akak tu duduk kat Sepang kei..giler jauh datang keje kat KL!! aku pun penah berpengalaman menapak dari Wisma Perkeso ke Ampang Park..Jauh beb..Tak pecaye? baca kat entry ni...Akak tu nak berjalan dengan barang-barang sarat kat tangan..isk! 

Updated : Wisma Celcom..siap amik gambar wisma lagi.tapi nak update kat entry lain..hehe..

4 comments:

  1. tu la skang ni nk wat baik pon susah..huhu tkut nnt terkna kt kter blik..huhu

    ReplyDelete
  2. betul..lagi2 kat KL ni ha...event die bertudung litup pun..dalam ati tak siape tau kan..

    ReplyDelete
  3. cik May:kalau kita, kita ikut kata hati, haha, kalau agak2 tak sedap hati, boleh je,,saya selalu je jalan sorang2, alhamdulillah, selalu rasa selamat, moral of the story, doa banyak2, insyaAllah, dilindungi Allah

    ReplyDelete
  4. fiq :btul..bykkan doa.moge2 jauh dr bnde tak diingini..

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page