Daisypath Anniversary tickers

19 October 2013

Bila diri dipermainkan oleh staff CIMB

Assalamualaikum...

Entry jumaat.tapi baru post ari ni..entry takde gambar..boring kot..hihi

Hari ni(jumaat),walau pe pun terjadi aku kene jugak gi CIMB untuk dapatkan penyata bank aku..dah 2 minggu ni tertangguh...

So,ajak sorang member suh hantar gi bank..sampai bank tu dalam pukul 1230pm..aku pun terus jumpa orang kat kaunter tu.

'encik,saya nak dapatkan penyata untuk 3 bulan..'

orang tu tengok je muka aku..

'skang lunch hour..tak boleh buat..staff incharge dah keluar.'

aku terdiam kejap..

'lunch sampai pukul berape?'

'1230-130pm' kata lelaki kat kaunter tu..

aku pun duduk.tengok jam..erm.kene tunggu sejam lagi..takpe la..gi makan dulu nanti..

Sambil tu aku menunggu member yang hantar aku tadi..dia gi beli topup sat...lelaki tadi tengok je aku..otw lalu depan aku sempat dia bagitau orang yang boleh keluarkn statement tu nk gi smayang jumaat..

Aku pun tanye lagik.agak-agak dalam 230pm dah ada kat CIMB ni tak?katenye mungkin dah ada..

Aku pun..gi makan dulu dengan member aku...lunch hour kami sampai 245pm..

Dalam pukul 2pm aku datang balik CIMB. Takpe la tunggu kejap kan..

Masa tu ada pompuan pulak ganti tempat lelaki tadi..aku pun duduk.plan nak tunggu laki tadi.pompuan tu panggil aku pulak tanya nak buat ape?dengan muka tak mesra..ketat...tapi sempat dia ucap selamat datang ke cimb.

Aku pun bagitau tujuan aku datang situ bukanlah nak tengok muka ketat dia..hihi..eceh..aku bagitau nk bank statement...dengan takde senyuman terus dia cakap..

'bagi ic..hari ni mintak statement minggu depan baru dapat.'

aku pun terkujat...
'aik..kenape lame sangat?bukan print je ke?

Pompuan CIMB tu cakap..
'ni memang rule kite..kalau nak cepat pi buat cimb clicks.'

aku pulak cakap...
'tapi tadi saya datang...staff laki tu cakap boleh buat ari ni...'

pompuan cimb tu reply plak...
'saya tak tau la.dia nak tolong awak ke ape.tapi memang tak boleh..'

aku pun diam..pikir..susah ni.lambat la doc aku nak complete..aku nak kepastian lagi..
'ari tu saya berurusan dengan CIMB di Wisma Genting,boleh dapat statement tu pada hari yang same.tunggu lama sikit takpe..'

dengan ketatnya dia jawab pulak..
'itu saye tak tau..'

damn...mati kutu..aku pun tanya..macamne nak buat cimb clicks sambil explain aku pernah register tapi tak boleh guna..

'boleh guna telefon tu (sambil tunjuk tepon) untuk mintak service centre reset.ke nak saya call kan?tapi awak cakap sendiri.'

umpama anak kecil..aku pun membontoti perempuan itu...

Dia dial n pass tepon..aku pun cakap dengan operator then..aku buat pe yang di arahkan oleh operator..terus boleh guna cimb clicks..


Aku pi balik kat minah tadi tanye...
'estatement dari cimb clicks tu boleh diguna pakai untuk buat loan perumahan?'

dia pun tengok aku..muka ada manis sikit...terus menyapa aku dengan mesra..berbanding muka ketat tadi..
'nak buat loan rumah ke?buat dengan bank mane?taknak buat dengan cimb?beli umah kat mane?bagi la no tepon.nanti boleh jumpa pasal loan tu..'

eh kau..tetibe manis pulak mulut ko ye...aku ni pulak..bila orang buat baik,terus lupe cara dia layan aku yang macam hampeh sebelum tu..sambil tersenyum senang aku pun borak dengan dia..


Disebabkan dia cakap boleh guna estatement tu aku pun balik opis..terus print out...lepas tu call bank tanya statement 2 bulan je boleh submit tak...

Orang bank cakap canot canot..urgh..aku stress balik..

Dengan niat nak setel bende tu ari jumaat jgak..aku turun opis bersendirian.sebab orang lain dah bizi.aku tahan taxi..suh hantar..

Sampai depan bank,pakcik taxi tu tak nak aku bayar tambang sebab dekat..aku berkeras nak bayar..dia taknak jugak..aku pun cakap tenkiu pakcik..


Masuk je bank terus jumpa dengan lelaki yang memula jumpa tengahari tu.dia tengok aku terus tanya berape bulan mau?

'3..boleh dapat ari ni ke?' soalan pertame dari mulut aku..

'boleh.'

aku pun buat aduan..
'tadi pompuan tu cakap dapat minggu depan...'

laki tu pulak terkejut..sambil menidakkan kenyataan pompuan tu..

Aku pun..hurmm...

Lepas aku bagi ic..dia print..cop sikit..bayar rm2.setel..balik..tak sampai 5 minit pun!

posted from Bloggeroid

6 comments:

  1. hadoi..pekerja mcm tu pun ada..sabau je :)

    ReplyDelete
  2. Teruknya service bank tu.. CIMB kat mana tu?

    ReplyDelete
  3. Kadang2 staff jeis inilah yang mendatangkan imej buruk kepada sesebah organisasi.

    ReplyDelete
  4. Nurul pernah kena macam tu.. CIMB jugak.. CIMB Seksyen 14, petaling Jaya.. Nak g bukak akaun.. Layanan Paling hampeh.. last2 dah satu jam tunggu Nurul terus balik.. bazir masa.. byk lagi bank lain yg ade..

    ReplyDelete
  5. staff bank mmg suka buat perangai mcm tu.. sy pun penah kena tapi maybank :)

    ReplyDelete
  6. Sis..boleh print bank statement ye from e-statement?mcm mne ye?

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page