Daisypath Anniversary tickers

12 June 2013

Petua bagi serai tahan lama dalam simpanan

Assalamualaikum...

Ni petua bukan sekadar petua.petua ini benar belaka...sebab aku dah cuba!!!haha..gelak bangga...

Petua ni aku ambik dari majalah Keluarga edisi ada gambar ziana zain kat front page..ala..magazine yang aku beli ari tu..tapi selepas 2 minggu baru sempat baca..

Berbalik pada topik awal,dalam majalah tu ada info petua untuk bagi serai tahan lama.selalu aku simpan dalam peti.komfem kecut..

Petuanya adalah simpan serai tu dalam air..kerat bahagian yang nak guna je.

Aku pun tadah air dalam mug..aku letak 4 batang serai dalam tu...dalam tempoh 2 minggu kot,tinggal sebatang serai lagi tak pakai..dah berakar pun..tapi bukan takat berakar je...tapi dah ada tumbuh anak serai dengan daun lagik..

Wahh...aku pun mula berpikir..lepas ni boleh letak banyak lagi serai dalam mug.tunggu sampai besar..boleh la guna bila nak masak..tak payah pi kedai..hahahaha.
Weeee...hihihi....

Sape nak share petua dengan aku???meh sini tinggalkan dalam kotak komen!! :)
posted from Bloggeroid

4 comments:

  1. assalamualaikum may...petua yg bagus ni...:)

    ReplyDelete
  2. knor simpan dlm peti ais lps tu bungkus dgn surat khabr...berbulan masih ejau..serainya...begitu juga dgn daun kunyit dan sbgainya...

    yg may punya ni...macam nak bercambah je...boleh juga ni...good idea

    ReplyDelete
  3. kira macam tanam dalam umah la ye..hehhehe..tak pakai tanah je..

    ReplyDelete
  4. very gudd...slalu sgt dh serai2 aku masuk tong sampah

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page