Daisypath Anniversary tickers

4 June 2013

modify medela swing single pump to double pump

assalamualaikum...

baru ni aku pos gambar hasil susu aku pam lepas modify medela swing aku jadi double pump....

lepas tu berpusu-pusu orang inbox tanye macam-macam..terus mak rasa macam tengah meniaga jual pump nok....haha...

jadi rasa macam nak tunjuk step by step kat sini..nanti kalau orang tanye lagi,senang koje aku..copy link je...

memula mesti dapatkan aksesori yang berkaitan untuk modify...contohnye ialah:

1)tubing extra

2)connector 1

3)corong 1

4)T connector-boleh didapati dari kedai hardware atau kedai aquarium berdekatan..


macam tubing medela tu harga paling murah aku survey rm25..connector rm40 lebih..corong tak survey harga...

connector dan corong tu kene dapatkan jugak..sebab pump swing cume bagi 1 unit je item tersebut..so,setelah dikaji harganye....aku buat keputusan beli medela harmony manual...at least ada extra pump..nak tandem ke kan..:)

tubing pulak,aku tak pakai brand medela..pakai yang tak hadoo brand beli kat hardware oleh incik suami..time kasih incik suamiku..:)

okehh.memule sambung tiub yang beli dari hardware tu ke tubing medela...aku sayang nak kerat tubing medela yang macam dalam youtube tu..hihi...

tak payah sambung pepanjang sangat.buat pendek je..lepas tu letak connector T kat hujung...

bila dah letak T tu,sambung lagi tiub untuk 2 cabang tu..

sebab tiub yang beli kat hardware ni besar cikit dari tubing medela,aku tak gune clip kat hujung tu..terus cocok kat connector botol..

haa..nampak tak...boleh la mulakan diy mommi yang nak buat jugak..:)

pasal suction tu...aku tak rasa makin slow.rasa ok je..

selamat mencuba!!!!

posted from Bloggeroid

14 comments:

  1. tengkiu....kretip la cik may kite..nk try jugak la....:)

    ReplyDelete
  2. bagus nie..lg cepat. may selalu pump dkt ofis dpt bape oz?

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum May...wah senang jer kan pandai ubahsuaikn...:)

    ReplyDelete
  4. pergghh tak pasal2 dpt freestyle 1~

    ReplyDelete
  5. Good idea. Buatkan satu boleh...hehehe...

    ReplyDelete
  6. gigih sungguh si ibu ni..berkat

    ReplyDelete
  7. cik may, bape modal yer nak wat dr single ke dabel pump nih? sj tnya. :)

    ReplyDelete
  8. pergh.. sangat jimat kan modified ni!
    kawan kite semalam pun baru modified breastpump dia. mula-mula, dia beli T connector tapi tak jadi. xda suction pun
    then, dia tukar ke Y-connector macam may buat. baru jadi~

    ReplyDelete
  9. bestkan dari single ke double...saya pun dah convert ke double...sunction ok je...tapi kan kiranya bila dah convert tak berapa sesuai utk power pumping kan...kecuali medela swing maxi...

    ReplyDelete
  10. bestkan dari single ke double...saya pun dah convert ke double...sunction ok je...tapi kan kiranya bila dah convert tak berapa sesuai utk power pumping kan...kecuali medela swing maxi...

    ReplyDelete
  11. awak,
    tapi bila dah jadi double pumping, nk pump kena pegang ke atau awak pakai set bra yg mcm freestyle?
    tq for sharing :)

    ReplyDelete
  12. Macam best je :D Cik Iman ada single pump brand lain tapi kalau bijak, rasanya leh convert jadi double pump gak kan. Ekeke. Nak try la. Just nak cari spare parts semua.

    ReplyDelete
  13. love u lah, suka sgt entri ni, tq for sharing

    ReplyDelete
  14. Sister i really need your help, i'd like to convert my medela swing single to double. But i have no idea how to do that till i found this article .. I'm so excited to make one like yours. I've tried to find Y connector but i cant find it here i can only find T connector .. Will it work as well? Or will be lose suction? And how long the tube we need ? Is more longer will better or shorter tube will better? Thank you so much anyway

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page