Pink Diamond

6 May 2013

Cerita PRU semalam

Assalamualaikum...

Buat pertama kali mengundi semalam...daftar jadi pemilih dah berzaman..tapi 5 tahun lepas tak sempat mengundi..

Sape yang dah daftar tapi tak mengundi??isk isk...rugi-rugi...

Semalam bangun awal semangat nak mengundi..sebab takut ramai orang kalau gi lambat..Qaira tinggal kat umah dengan abah dia..

Semalam aku mengundi kat sekolah rendah masa aku belajar dedolu..rindu rasa bile tengok kelas tempat aku duduk di zaman kanak-kanak..

Semua terbayang di depan mata..heee...rehat bawah pokok...main cop tiang..kejar mengejar...yang paling takde perubahan kat tempat ini...

Padang sekolah dan rumah sukan..rumah sukan tu dari aku darjah 1 sampai ank aku dah kuar ni macam tu je..haishh....

Masa tunggu giliran mengundi,jumpa bff masa darjah 6.zaman tergila-gilakan kumpulan nasyid saujana...sampai bawak 'walkman' gi sekolah...

Kawan aku ni ayah die meniaga 'kaset' kat pasar masa dulu.die bawak kaset..lepas tu dengar kat walkman..dulu sape ada walkman kira up to date la.haha..

Ops..ni bukan cite PRU yang gadoh-gadoh kalah menang..just cite aku gi ngundi semalam je..heheeee..

posted from Bloggeroid

4 comments:

  1. TERINGAT PULAK ZAMAN SEKOLAH YE..AKA JUGA BERATUR PANJANG SMLM..TAPI SEMUANYA SGT MUDAH..

    ReplyDelete
  2. kite pun first time mengundi! hoyeah..

    ReplyDelete
  3. yeah! pestime gak...sib baik larat lg jalan...heh3

    ReplyDelete
  4. hana plak xingat yang hana ni xdaftar. hehe adoi.. mmg betul2 xingat

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page