28 August 2017

Macaroni Aglio Olio Mudah Tak Cukup Bahan


Assalamualaikum.

Hai.. Happy 28 August 2017! Hari gaji dah masuk. Hari gaji keluar bayar hutang piutang.. Begituuuu je la.. sob-sob sob.....
.
Jangan sedih-sedih. Usaha lebih kuat lagi untuk menikmati hari-hari mendatang dengan lebih indah. Heh..
.
Lagi indah tengok gambar makanan kan. Jom cuci mata tengok makaroni ni..
.

 
.
Saya tak tau macamana dan bagaimana anak-anak saya amat menyukai makaroni. Sikit-sikit makaroni. Dan biasanya nak bagi kena dekat tekat saya, saya buatkan aje makaroni goreng. Senang.
.
Baru-baru ni saya try Makaroni Alio Olio kot namanya.
.
Saya tak tahu resepi ni orang buat tak dengan makaroni? haha. Yang saya tahu biasa buat dengan spagheti ataupun fettucini. Tapi, ada saya kisah?Kita guna je bahan yang ada.
.
Kadang-kadang rasa kelakar. Tapi abaikan je rasa kelakar tu.
.
Resepi tulis pakai minyak olive, saya pakai planta. hehe. Resepi kata tabur spice flakes, blackpepper.. saya tabur blackpepper aje. spice flakes non hado.. yang paling penting, resepi kata guna kiub ayam, saya pakai kiub lembu.kikiki..
.
Bukan nak cakap apa la..dah siap tu sedap jugak..hehehee..
.
Dah malam-malam memang sebat apa yang ada kat dapor je. Tak kuasa la nak g kedai cari bahan masakan tanpa perancangan ni.hiks..
.
Korang ada macam ni jugak tak? kalau ada kita geng..

No comments:

Post a Comment

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page