30 June 2014

DIY Tikar Alas Makan Qaira

Assalamualaikum...

Bila ada anak kecik, kene lah rajin sapu dan cuci lantai kan.. Kalau tak, itu tanda-tanda pijak lantai rasa nasik @ something keras-keras halus. Rimas ok.

Nak-nak pulak kalau budak tu perasan dah cukup besar nak makan sendiri, takmo bersuap. Lagi haruuu... Macam budak kecik nan sorang neh!

Aku baru je siap lap lantai tu pukul 12. Pukul 2 dah jadi begini... Tengok je mampuuu...

Lepas tu saje share kekreatifan anak aku ni kat member aku.. Dia suggest suh letak paper sebelum Qaira makan. Err.. Kat umah takde paper. Kantoi tak bace paper.. Dia suh cari tikar untuk alas bawah meja Qaira..

Tetiba teringat tikar getah ada balance lagik.. Masa buat dapo dedolu.. Terus aku gunting..

Jadi la begini.. Taraa..

Ahaaa.. Kreatif dop?? Tak sangat kan. Biasa-biasa je.. Hahaa. Tapi bila Qaira makan nasik,tabur-tabur macam zaman mama&abah dia tabur gegula nak sanding dulu, nasik tu banyak kat tikar je..

So,senang keje ngelap!

Anda bagaimana? Haha.. Untuk yang ada anak kecik bajet dewasa macam Qaira tu,boleh la share kekdah korang supaya tak banyak kje nak ngelap lantai je.hehee

posted from Bloggeroid

1 comment:

  1. Semua2 nk kemas n rapi...ye

    semangat rmh bru...jgn sepah2 ye qaira..penat ummi lap lntai..hehe

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page