Daisypath Anniversary tickers

10 January 2014

Surprise dinner untuk birthday husband di Flora Cafe

Assalamualaikum...

Ni cerita 2,3 ari lepas.. Tapi baru nak buat entry. Memerlukan kegigihan yang tinggi sebab entry yang agak panjang. Fuhh. Bertabahla korang membacanya.ok!

Flora Cafe ni kat Ampwalk,Ampang. Dekat dengan umah aku..

Hari-hari nak gi keje,mesti lalu Ampwalk ni.. Flora Cafe ni kat pintu utama nak masuk Ampwalk ni. Flora Cafe nk ada servis buat surprise event. Dalam pakej tu siap ada kek, dinner menu kampung style,jurufoto,deco table. Complete! Korang just book je. Bagitu ni surprise part ke,romantik dinner ke kan!

So,untuk event aku ni,aku tak bagitau kat husband pun aku dah booked tempat celebrate besday dia tapi aku dah pesan sesiap,malam tu aku belanje makan,jadi jangan nak makan banyak.. Aku tak bagitau nak dinner sespecial ni.. Hihi.. aku amik pakej kemboja. Untuk 2 orang.. Pakej 2 orang ni RM195.. Deco meja dengan lilin bagai... Kek.. Tapi aku tak amik kek sebab dah order homemade cake rainbow dengan fresh cream yang melimpah ruah.. So,kalau tak de kek harga jadi rm165..

Bila sampai je kat Flora Cafe dalam 820pm, dorang dah siapkan meja dengan babychair. Lagu romantik giler hokeii.. Duduk je terus dorang serve. Tuang air. Hidang menu.. Menu dinner masakan kampung.. Nasik putih,ayam kampung goreng berempah,ikan masak asam pedas,sambal udang,sayur kailan,daging masak kicap,air sirap sejag. Jug tu cantik wei. Ingat nak beli juga jug tu. Laki aku cakap semak. Okkkkkk..

Terus makan. Aku lapor giler.. Nak buat surprise sangat kan.. Hoho..

Nampak kan muka kebulur sesangat.

Sambil makan jurufofo flora cafe ligat tangkap gambar. Argh.. Control ayu sero.. Hikhik...

Lepas habes makan.. Keluar dessert pulak.. Sedap pulak lama tak pekene dessert ni.. Tak sampai 3 minit habis!

Nampak buruk lantak perangai tu.. Tapi sebab Qaira dah berbunyik. Kene makan cecepat.Time Qaira tido kan tapi dok merayap kat luar mengcelebret besday abah dia.

Lepas tu.. Aktiviti surprise bermula. Kek dibawak dari belakang.. Dengan lilinnye.. Aku tak bagi lilin pun masa hantar kek tu. Tetiba ada lilin malam tu.hihi..

Tapi,memang nampak husband agak terkejut.. Mungkin dia bayangkan hanya dinner-dinner je..

Terus bagi kissed.. Eceh. Malu. Tapi dah plan dalam hati. Haha.. Nampak tak gediknye.. Orang tak kawen pun tak rasa malu nak kissed depan orang kan. Kite yang dah halal ni pulak memalu nak kiss depan orang. Hikhik.. *tersipu*

Tetiba husband cakap kat jurufoto amik 1 lagi gambar nak kissed wife dia.. Arrr... Terus kak ton tala pipi. ;p

Makan kek dalam sepotong je.. Buat syarat..

Lepas tu mintak dorang bungkus kek.kami nak balik. Anak nak tido weii..

Tapi,kene amik gambar dulu. Kata Mell.. Boss Flora Cafe rasanye.


Lepas tu baru balik umah.. Sebagai penutup,

Tepek muka Qaira.. Haha

Ok.. Panjang kan.. Take 5! Hepi bidthday my hubby!

*esok tu nak gi opis,lalu depan Ampwalk, husband tengok je Ampwalk. Mungkin baru perasan kewujudan bangunan tu.Haha!

posted from Bloggeroid

9 comments:

  1. Assalamualaikum kak. bestnya! flora cafe memang awesome. saya pernah join event kat sana. ingatkan nak repeat lagi, bila ntah. hihi.

    ReplyDelete
  2. owhh..bestnya kalo dkt sini pun ada mcm cafe tue

    ReplyDelete
  3. Teringin nk wat suprise gak bday hby nti. To no idea kt mn.

    May spnb tu bukan syarikat prasarana negara berhad kah...

    ReplyDelete
  4. May dr ampang cane pulak naik komuter kat hentian putra. Akk pun naik kom dr bt cave ke kl sentral.

    ReplyDelete
  5. bestnya
    tengok suasanaa cafe pun nampak best

    ReplyDelete
  6. Best nye tmpat ni hehe..cmne sis buat surprise kek tu? Kek beli dgn kwan kan? Bila masa kek smpai pd tgn flora cafe?

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page