Pink Diamond

7 January 2014

Pengasuh Baru Qaira dah dapat.

Assalamualaikum...


Aku mencari pengasuh baru untuk si Qaira bila masuk umah baru. Tapi agakla susah.. Sebab Qaira sekarang dah pandai memilih. Grr..

Dia dah taknak dengan semua orang. orang yang dia akan carik sampai bilik air ialau aku atau ibu dia.. Kalau orang lain pegang,ngamok la.. Hadui. Nak mandi pun tak tenang..

Kebetulan ada tadika nak bukak bawah rumah baru aku tu..

Tapi,aku ni tak sedap ati nak hantar situ.. Baru ni dah jumpa cikgu tadika tu. Katanye untuk bilik tadika pengasuh,dorg amik budak setahun ke atas. Qaira ni bulan depan dah setahun dah.. Tapi,nak ke Qaira dengan dorang tu.. Hurm.. Tengok gaya macam aku kene cuti panjang je..

Lepas tu,malam tadi abah Qaira cakap,hantar kat wife kawan dia la. Dorang pun baru beli umah atas blok kami.. Wife kawan dia nak resign dah. Nak duduk umah je..

Okei.. dorang ni kawan husband keje Fuji Xerox dulu pasangan laki bini tu. So,hati macam tenang sikit..

Bulan depan kot baru tukar pengasuh.. Mintak-mintak okei la.. Kalau tidak,mau aku hangkut Qaira gi opis. Mujurnya opis dekat. Jalan kaki pun sampai. Tapi peluh sikit la.
posted from Bloggeroid

7 comments:

  1. bestnya opis dekattt..

    kalau mampu jadi housewife berenti je keja.. lagi berbaloi tgk anak besar depan mata..tapi mcm akak mmg tak mampu la.. terlalu banyak komitmen buat masa sekarang..

    apa pun..good luck..

    ReplyDelete
  2. agak susah jgk kan kalau anak2 tak nak pegi dgn org..mau nya kelam kabut..sama lah dgn anak sy dulu..nk g kerja pun tak tenang..hihi
    harap2 Qaira ok lah dgn pengasuh baru tu ye..

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum may..betul tu skg ni nak cari pengasuh mmg susah sikit kalau dah ada yg kenal lg bagus sbb dah tahu orgnya...:)

    ReplyDelete
  4. Comelnya dia.......geram tgok...dapat kat SA ni memang kena gomol2 ni..

    ReplyDelete
  5. Comelnya dia.......geram tgok...dapat kat SA ni memang kena gomol2 ni..

    ReplyDelete
  6. meh hanta kat akak./.hari2 kena gpomol nih..heheh

    ReplyDelete
  7. Kejap je dh besar. Eiii geram tengok. Klw kenal dgn pengasuh tu lg senang. Boleh la harap jaga anak kita.

    Eii jelesnya opis dekat umah. Akk jauh. 1 jam perjlnn. Tu pun naik komuter. Lg la lambat. X sanggup nak mengadap jalan je.

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page