Pink Diamond

5 November 2012

Jaga la bahasa kita

Assalamualaikum...




Betul tak??budak zaman sekarang kalau tengok ayat mesej or facebook...memang macam ni kan?



Mane la dapat idea tu...




Awas ye..jangan sampai terbawak dalam karangan bahasa melayu pulak...

posted from Bloggeroid

14 comments:

  1. entah. saya kalo tengok kat FB macam tuu, terus unfriend. huhu

    ReplyDelete
  2. bebudak skrang mmg suka bg tergeliat lidah nak baca.. hehe

    ReplyDelete
  3. hoho...tu bhs mnja katanye..hihi

    ReplyDelete
  4. Kalau kita komen nanti dikatanya kita tak sporting pulak May. Itu yg malas tu. Tapi makcik dah serik baca sms dah nieh ha. Twitter ape tah lagi!

    ReplyDelete
  5. budak2 tak matang lg..nti bila dah matang bila baca balik..malulah tu..

    kak mmg tak berkenan sungguh..tak faham.

    ReplyDelete
  6. hehehehe..ada sorg gadis kat FB adik saila, nk bc status dia terbelit2 lidah pastu rasa sakit mulut..huhuhu

    ReplyDelete
  7. hihihi...btul2x..jgn smpi tbawak dlm exam yer..bhaya tau

    ReplyDelete
  8. saya sendiri pun kadang2 tak faham apa yang cuba dorang sampaikan bila guna bahasa tu..

    ReplyDelete
  9. jangan terlebih short form...merana nanti..huhu:)

    ReplyDelete
  10. Setutju.. sampai tak faham kita nak baca..

    ReplyDelete
  11. pesanan kat bawah sekali tu paling pnting,, huhu,, kak may!!! i am back,, hehe

    ReplyDelete
  12. tak suka bahasa ngada2 gini..

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page