1 March 2017

NILAI RM100 DI MALAYSIA KINI

Hai!

Hari ni babysitter anak saya whatsapp.

Sabun mandi habis,  minyak berubat herba habis, pampers tinggal 20 keping.

Cikgu tadika kakak pulak whatsapp sabun mandi Qaira habis.

So lunch hour tadi pergi speedmart bawak duit RM100.

Ni je dapat dari RM100.🙄🙄

Baki RM30 nak beli pampers si adik pulak. Tu pun tak cukup. Pampers RM32.90.

Mujur si kakak dah tak nak pakai pampers start umur dia 3 tahun. Jimat sikit kat situ.

Ni belum lagi nak nyoping barang lain. Duit dah macam air. Bawak duit RM50 ke speedmart 99 pun malu sebab sure tak cukup. Dulu steady je kalau ada RM50 je.

Dengan ekonomi sekarang, tak tau macamana nak meneruskan hari-hari mendatang.

Kena kerja keras lagi nampaknya.

3 comments:

  1. same lahh.. td nak pegi amik maksu danish (adik sy) balik keje. bwk rm100. isi minyak rm50, beli nasi ayam utk danish dan maksu rm10 , singgah kedai beli sayur/ikan/sotong rm30, balik umah balance tgl rm10. tak sampai stgh jam je rm100 jalan macam air.. huhu

    ReplyDelete
  2. Betul tu sis, duit dah macam air.. rm100 beli barang budak je tak cukup... ni gula pula ada ura-ura nak naik.. huhu..

    ReplyDelete
  3. duit RM50 tu cukup utk beli susu tepung je. yg size besar tu.kalau RM100 plak habis kat beras+makanan basah+sayur+buah+susu tepung

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page