3 January 2015

Sosej Roll menu mudah breakfast

Assalamualaikum.

Selamat pagi. Salam Maulidur Rasul. Selamat tahun baru. Lambat 3 hari je wish new year. Haha..

Cuaca pagi ni mendung2 sahaja. Hari ni encik husband ada kat rumah. Keluar kerja lambat sikit kot. So i prepared breakfast for him. Sosej roll. Feveret si anak dengan bapak. 
Ringkas je. Hanya perlu:
1) roti gardenia
2)telur
3) sosej
4) garam & serbuk lada hitam *option*

Cara-cara:
1) leperkan roti gardenia
2)sosej di bakar di kuali. Aku guna non stick pan. Tak payah guna minyak. Letak je sosej beratur elok2 dalam tu.
3) bila sosej dah suam2, gulung dalam roti yang dah dileperkan.
4)lkacau telur dalam mangkuk lain.
5)sapukan telur yang di kacau tadi disekeliling roti dan bahagian hujung roti nak bagi roti tu melekat.
6) goreng

Pastikan minyak betul panas sebelum masukkan sosej roll tu. Kalau idok nanti mau nya gigit roti meleleh2 minyak.

Kalau minyak meresap dalam roti, ia jadi muak. So kene make sure roti tak serap minyak ye.

*lame tak update blog, tetiba bagi resepi tahun baru. Haha..

1 comment:

  1. Resepi mudah dan ringkas...selamat tahun baru Cik May

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page