Pink Diamond

5 January 2015

Resepi Popia Goreng Special

Assalamualaikum..

Entry ketiga di tahun baru.. Masih dok up resepi. Mood sekarang nak hupdate resepi. Nak buat macamne kan.. Hihi..

Ni resepi yang baru buat jugak.. Meh cuci mata dengan hasilnya.. Zass!
Aummm.. Nomnomnom...

Dengan modal beberapa hengget, dapat popia yang gemuk dengan isinya..

Jom tengok bahan-bahan:
1)kulit popia
2)taugeh segenggam 
3)tauhu seketul- dipotong bentuk kiub
4)isi 2 ketul ayam dicincang kecik
5)telur sebijik
6)bawang besar hiris-aku amik 1/4 bawang besar je
7)bawang putih 2 biji dihiris
8)lobak dihiris nipis
9)mix vegetable.
10)garam secubit.

Cara-cara:
1) tumis bawang besar & putih sehingga wangi.
2)masukkan ayam, kemudian lobak.
3)masukkn semua bahan lain yang dah potong kecik tu kecuali taugeh.
4)dalam kuali yang sama, tolak ketepi bahan tumis tadi. Pecahkan telur dalam tu. Kacau bahan dalam kuali dengan telur tersebut. Baru letak taugeh..
5) perasakan dengan garam.
6)siap!

Biarkan bahan tu sejuk dulu, baru gulung dalam kulit popia. Goreng dengan minyak yang banyak & pastikan minyak betul-betul panas baru letak popia tu.

Selamat mencuba!

2 comments:

  1. lama nye tak lepak2 sini...baby pun dh besao panjang..hahaha

    may sihat? bila nk dtg lepak2 kat setia lam ni? roger2 tau.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum May, kaknoor singgah follow dan nak rasa popia ni boleh??

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page