Daisypath Anniversary tickers

15 August 2014

Jaga2 shopping dengan Courts Mammoth

Assalamualaikum..

Ni entry hutang dengan bloger kak rai. Tak tau dia ingat lagi ke tak.. Tapi,aku ingat. Hehe..

Ni cerita shopping di Courts Mammoth Damansara yang superrrr besar... Plan nak beli set meja makan je.. Bila tanya-tanya staff tu, spend rm3,000 boleh free penghantaran..

So,aku dengan husband add on la untuk cukup kan minimum amount untuk dapat free delivery charge tu..

Beli comforter lah! Beli bantal lah! Hehe..

Item kecik we all bawak balik je by car. Meja makan dengan kerusi office,lori courts hantar. Katanya penghantaran ambil masa seminggu..

2,3 hari lepas tu, bahagian delivery call bagitau nak hantar barang..

Aku pun over excited, balik umah bukak pintu luas-luas nak bagi dorang senang bawak meja masuk.. Alih-alih,set meja makan takde. Dorang cakap takde hantar set meja makan pun.

Aku keciwe. Tapi sedapkan hati,tunggu lagi seminggu.. Masuk minggu kedua,still takde delivery.. Aku tak sedap dah. Aku tanya-tanya abah Qaira,macamne ni.. Takkan lama sangat.. Sebab barang ready stock kat stor kata staff yang served aku tu..

Nak masuk minggu ketiga lepas buat order tu,aku call staff yang served ari tu tanya kenapa tak sampai- sampai lagi meja makan aku.. Dia pulak terkejut kenapa tak sampai lagi.. Nasib baik dia tolong follow up.. Katanya bagi tempoh seminggu untuk dia uruskan..

Aku pun ambik tempoh bertenang seminggu.. Tak lama kemudian,staff tu call aku.. Dia tanya,betul ke aku dah cancel kan order meja makan,sebab dia dapat info aku cancel order.. Adehhhhh.. Aku tanya dia,bila pulak aku cancel order. Dah la aku dok wasap dia tetiap hari tanya status barang. Tetiba dia cakap aku cancel order.. Berbuluuuuu je aku ni dengar..

Aku pun tanye dia.. Ke ada orang kidnap voucher aku?? Sebab aku bayar guna voucher..

Dia cakap takde lah.. Dia usahakan lagi untuk follow up dengan bahagian delivery..

Aku wasap dia memang tak berenti lah. Finally, hampir sebulan.. Baru ada staff bahagian delivery call nak bagitau dorang nak hantar set meja makan tu...

Baru lega.. Kalau tak,berderau jugak darah wei.. Walaupun pakai voucher,tapi harga nya je dah 4 angka.

Rupanya, hari tu jugak Courts Mammoth buat penghantaran ke rumah opismet aku yang beli umah berdekatan je. Kisah dia macam aku. Tunggu hampir sebulan,buat follow up. Orang yang hantar barang tu boleh cakap,kawan aku call dorang mintak extend hantar barang.

Sebenarnya?? Kawan aku takde call mintak extend pun.

See? Berhati-hati buat pembelian di sini. Boleh buat berderau darah hokeiii!

posted from Bloggeroid

10 comments:

  1. fuhh..menguji kesabaran ni...

    ReplyDelete
  2. ehh blh plak cmtu. fiuhh!

    dulu fmly cx pon suke beli dkt courts but since courts suke sgt kalau lmbt byr trs naik mahkamah, trs da tk layan courts lagi. huhu

    ReplyDelete
  3. Siapa kata courts tidak amik tindakan. saya pernah kena masuk di mahkamah jalan duta pada 13/11/2014 di dakwa di bawah kes kehutangan sivil. walaupun hutang saya dalam rm 3k je. tetap kena bayar dlm extra 7k sbb tanggung kos guam and mahkamah mcm palat. saya ingat kan benda ni boleh di elakkan. but see ? courts mammoth ni dia amik tindakan cuma xsemua customer dia amik tindakan. and sbelum saya masuk mahkamah pun kena freeze akaun kot. sbb kita hutang dgn pihak syarikat bukan bank. mmg sial punya courts mammoth. kalau korang tak percaya korang tunggu jela. confirm 1 day korang kena. nak lawan mahkamah diarang ada bukti kita sign agreement. apa saya nak ckp is kita dah terperangkap dengan diarang ni. nak taknak terpaksa la bayar hutang ni. ini kisah benar guys.

    ReplyDelete
  4. apa yg mnyebabkn kau kna masuk mahkamah?
    takkan tetibe courts ajak masuk mahkamah?
    ke kau ada tak bayar installment ke apa?

    ReplyDelete
  5. courts akan talipon dan cari org yg dh lama tak bayar. dlm 6bulan hingga setahun. baru courts cari. tp gila lama tak bayar. bukan stakat courts, org yg bg utang kt org lain pon cari nk tuntut balik. hahaha

    ReplyDelete
  6. malas nk brhutang malas nk bayar hutang, beli je cash.
    murah jugak bli cash kat courts. aku pon pnah beli. lg2 kalau g beli hari mnggu. harga nya lg murah, lg rendah dr harga biasa

    ReplyDelete
  7. lambat tu brapa lama dah tak bayar smpai kna naek mahkamah?
    courts slalunya akan cari talipon org yg dh 6 bulan ke atas tak bayar.

    ReplyDelete
  8. Boleh ke beli cash dekat courts bukan semua barang fully instalment ke

    ReplyDelete
  9. HYE DEAR MIZ NURULZ. KLU CUSTOMER ADA CASH, PASTILAH COURTS LAGI BERBESAR HATI UTK TERIMA PELANGGAN YG TAK NAK BERHUTANG..KLU BERHUTANG NI LECEH LA DEPA NK KEJAR KUAR SURAT TIAP BULAN.HEHE.. SO, TAK SEMESTINYA ORG BERHUTANG BILE SHOPPING DI COURTS. ;)

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page