Daisypath Anniversary tickers

19 November 2013

181113 Qaira 9 month, full breastfeed

Assalamualaikum...

Semalam genap 9 bulan si Qaira...

Yeay!!hepi belated bday..ngeh ngeh ngeh...;p


Makan kentang lenyek kepsi wooo..hoho..

Tapi demam pulak dari malam tadi..hurm..suhu paling tinggi 37.6°… tapi aku decide el je..nak jaga Qaira kat umah..

Asyik merengek je..tak lena tido..

Aku bagi breastfeed sekerap mungkin.. Kadang dia muntah.. Takpe la.. Kalau aku, bila muntah rasa lega..

Oh ye! Alhamdulillah... Aku masih mampu memberikan full breastfeed kepada Qaira sampai sekarang... Susu pun masih meriah..

Dulu, pernah aku berniat nak bagi Qaira breastfeed sampai umor 6 bulan je. Sebab kengkonon takut Qaira ada gigi dan gigit.. Tapi, lama-lama rasa seronok dapat bagi Qaira breastfeed.. Permintaan Qaira pun tinggi.. Hihi..tu sampai sekarang alhamdulillah bila pam susu ramai yang jeles tengok hasilnya.. ;)

Bila dah seronok bagi Qaira breastfeed, aku selalu berdoa, janganla Dia kurangkan susu aku sebab niat aku masa pantang dedulu nak bagi Qaira takat 6 bulan je.. Doa ibu kan selalu dimakbulkan.. Aku risau je susu merudum bila Qaira lebih 6 bulan.. Macam kengkawan aku lain yang dah stop pam bila anak 8,9 bulan sebab 'hasil' dah kurang..

Lega, untill now masih boleh bagi Qaira nenen di mana-mana. Macam gambar di atas. Hihihiii..

Hepi breastfeeding fren!!

posted from Bloggeroid

5 comments:

  1. yeah dh 9bulan dh...ohhhoiiii dh mkn kepci dh..org kata whipped potato kepci tue xelok bg budak makan sbb byk bahan perasa...itu yg bg anak dara sy mkn..

    ReplyDelete
  2. waa...qaira masih bf. thumb up may!
    susu pun tetap meriah. itu tanda qaira masih perlukan susu ibu.

    ReplyDelete
  3. selamat berjaya!

    takpe..suhu demam 37.5.. so demam sikit je tu.. qaira demam nak tumbuh gigi kot..ehehehe..

    ReplyDelete
  4. wah Alhamdulillah...
    tak pernah lagi menyusu anak lebih dari 3 bulan.. teringinnya nak buat macam May...
    dah 9 bulan dah Qaira, sekejap jer masa berlalu kan.. ^_^

    ReplyDelete
  5. Happy 9 months old qaira. Tahniah may. Smoga capai target 2 tahun.

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page